Septembris V. Plūdoņa Kuldīgas vidusskolā kā ierasti ir veltīts dzejai, piedāvājot skolēniem dažādas radošas un aizraujošas aktivitātes. Šī gada Dzejas dienu vadmotīvs bija “Dzejolis, kas mani uzrunā”, aicinot katru izpaust savu attieksmi pret dzeju gan vizuāli, gan rakstiski, gan caur savu balsi.

Dzejas dienu ietvaros biedrība “Kursas raksti” organizēja dzejas darbnīcu “Ķieģelis”, kas norisinājās jauniešu angārā “Vieta”. Pasākumā piedalījās dzejnieki Rudīte Losāne un Andris Akmentiņš, kuru dzeju ar interesi klausījās V. Plūdoņa Kuldīgas vidusskolas un Kuldīgas Centra vidusskolas 12. klases skolēni (skolotājas I. Robertas vadībā), kā arī VPKV 11.2 klases skolēni (skolotājas Z. Miķelsones vadībā). Pasākumu moderēja laikraksta “Kurzemnieks” literārā redaktore Dina Poriņa.

Foto: Dina Poriņa, biedrība “Kursas raksti”

Darbnīcas laikā dzejnieki ne tikai lasīja savus darbus, bet arī dalījās ar stāstiem par dzejas rakstīšanas sākumiem, savas radošās iedvesmas avotiem un grūtībām. Andris Akmentiņš pat nolasīja fragmentus no savas topošās lugas, kas klātesošos iedvesmoja un raisīja vēlmi radoši izpausties. Skolēni pasākuma noslēgumā dalījās savos iespaidos – dažiem tas deva jaunu skatījumu uz dzejnieku ikdienu un darbu, citi saprata, ka katrs ar iedvesmu var radīt dzeju, bet kāds jutās tik ļoti iedvesmots, ka vēlējās sākt pats rakstīt. Šādas tikšanās pierāda, ka arī ārpusklases aktivitātes var būt lielisks veids, kā jauniešiem mācīties un paplašināt savu redzesloku.

Dzejas dienu aktivitātes aptvēra dažādas vecuma grupas un notika ar īpašu uzsvaru uz pašizpausmi un radošumu:

  • 1.-3. klases skolēni klausījās dzeju un ilustrēja to, izveidojot krāsainus un emocionālus attēlus, kas atspoguļo viņu sajūtas.

  • 1.-3.klašu skolēni aktīvi iesaistījās arī skolas Dzejas dienu aktivitātē “Brīvais mikrofons”. Visi apmeklēja skolas bibliotēku un izvēlējās kādu latviešu dzejnieku bērnu dzejoļu grāmatu. Mājās katrs izvēlējās viņaprāt visinteresantāko dzejoli, to iemācījās un norunāja pie mikrofona skolas zālē. Skolēni atzina, ka bija ļoti satraukušies, taču uzsvēra, ka šāda latviešu valodas stunda esot bijusi ļoti interesanta un aizraujoša, arī izvēlētie dzejoļi bija jautri un smieklīgi.
  • 4.-6. klases skolēni izteiksmīgi nolasīja savu izvēlēto dzejoli pie “Brīvā mikrofona” un vizuāli noformēja to uz A4 lapām.

  • 7.-8. klases skolēni ne tikai izvēlējās un analizēja dzeju, bet arī veidoja īsus video, atklājot savas emocijas un sapratni par dzejnieku darbu.
  • 9.-12. klases skolēni rakstīja pārdomas par viņiem tuvu dzejoli, reflektējot par dzejas nozīmi viņu dzīvē un kā tas uzrunā viņus personīgi.

Dzejas dienas VPKV parādīja, cik dažādi var būt veidi, kā izprast un izbaudīt dzeju – sākot ar klausīšanos, ilustrēšanu un lasīšanu līdz pat video veidošanai un personīgām pārdomām. Šie pasākumi palīdzēja skolēniem ne tikai izprast literatūras nozīmi, bet arī attīstīt savas prasmes un drosmi izteikties radoši.