Latvijas Universitātes projektā “Medijpratības nodarbības Latvijas izglītības iestādēs” 23. februārī skolā viesojās komunikācijas zinātnes maģistrs Kaspars Līcītis.

8. un 10. klašu skolēni piedalījās medijpratības nodarbībā, kurā lektors iepazīstināja ar 3 aktualitātēm:

1) TikTok kā meklēšanas rīks;

2) Ko nozīmē “celeb-bait?”;

3) Mākslīgi sintezēti attēli un video.

KONTEKSTS:

Kultūras ministrija (KM) un Latvijas Universitāte (LU), iesaistoties arī Vidzemes Augstskolas (ViA) macībspēkiem, uzsāk medijpratības sekmēšanas projekta “Medijpratības nodarbības Latvijas izglītības iestādēs” īstenošanu, kurā līdz 2024. gada maijam pētnieki vadīs medijpratības nodarbības 80 Latvijas skolās.

Projekta mērķis ir sekmēt Latvijas jauniešu medijpratību un informācijpratību, vadot izglītojošas nodarbības Latvijas izglītības iestādēs un tajās padziļināti aplūkojot trīs medijpratības šābrīža aktualitātes – sociālo mediju TikTok kā informācijas meklētājrīku un tā radītos riskus, slavenību identitāšu izmantošanu maldinošās publikācijās un mākslīgā intelekta radītu saturu.