Mācāmies attālināti – stāsta skolēni

23.martā tika aizvadīta pirmā attālinātās mācīšanās diena. Mācības attālinātā režīmā nosaka valdības izsludinātais ārkārtējās situācijas regulējums. Kādas būs sekmes mācībām attālināti, daudzējādā ziņā atkarīgs no skolēnu atbildības izjūtas un pašdisciplīnas, kā arī skolotāju digitālajām prasmēm. Tāpat svarīga ir vecāku loma.

Viens no galvenajiem jautājumiem bija tas, kā strādās E-klases sistēma. Iepriekšējā nedēļā E-klase veica intensīvus sagatavošanās darbus, lai informācijas apmaiņas sistēmu pielāgotu situācijai, kurā tai jākļūst par tiešsaistes mācību vietni. Sagatavošanās darbu ietvaros desmitkārtīgi tika palielināta sistēmas jauda.

Pārbaudījumu, protams, netrūka. “Dienas laikā E-klasei pieslēdzās ap 400 tūkstošiem lietotāji, kas ir neskaitāmas reizes vairāk, nekā parasti šajā laika posmā. Turklāt šie lietotāji nevis vienkārši pieslēdzās sistēmai, bet arī veica daudz vairāk dažādu darbību, kā parasti. Lai arī brīžiem sistēma darbojās lēnāk, brīžiem ātrāk, tās darbība bija nepārtraukta,” stāsta E-klases vadītājs J.Kaģis.

Netrūka arī citu pārbaudījumu, bet par jaunā mācību procesa organizāciju, tā iespējām un nepilnībām lai stāsta paši skolēni.

Sākam jaunu stāstu sēriju “Mācāmies attālināti”, kurā atspoguļosim skolēnu, skolotāju un vecāku viedokļus.

Pirmā nedēļa

Pirmā diena – 23.marts

Anna no 4.a klases stāsta: man nebija pareizi, bet skolotāja man palīdzēja saprast un es tiku galā. (Jautājums: vai uzdevumus izprati un ar tiem tiki galā?)

Jautājums: cik daudz laika tev prasīja uzdevumu izpilde? Anna atbild: daudz laika.

Kas šodien tev sagādāja grūtības? – matemātikas 102.uzdevums, jo es viņu nesapratu.

Šī mācību diena man ļoti patika, viss bija lieliski, bet vēl man ir jāmācās matemātika.

Stāsta Ance no 4.a klases – es uzdevumus izpratu un tiku ar tiem galā, uzdevumu izpilde man prasīja 30 minūtes. Nedaudz grūtību man sagādāja 3.uzdevums latviešu valodā. Šī mācību diena man patika un bija izdevusies.

Atšķirīgi viedokļi ir topošajiem skolas absolventiem.

Pirmo mācību dienu analizē

12.a klases skolēns Kristofers Rolands

Ar uzdevumiem lielā mērā tiku galā. Tos uzdevumus, kurus pildīju, es sapratu, galā arī tiku, bet ne simtprocentīgi, bet visumā bija labi.

 40 minūtes veltīju matemātikas stundai, kas notika tiešsaistē caur programmu “Zoom”, pēc tam 4 stundu laikā izpildīju angļu valodas testa uzdevumus, bet apmēram 10 – 15 minūtēs atbildēju uz 3 jautājumiem par savas karjeras izvēli.

Grūtības sagādāja angļu valodas testa uzdevumi, jo tur bija ko padomāt, un man šķita, ka ir pārāk daudz uzdevumu vienai reizei, kādēļ sākās pagurums, un nebija vēlme beigās vairs pildīt uzdevumus, kā dēļ, iespējams, tika pieļautas paviršības.

Būtībā diena bija izdevusies, jo rezultāti, pildot uzdevumus, apmierināja. Bija iespēja ilgāk pagulēt, jo mācības sāku no 10:00. varētu teikt, ka ir pat ērtāk strādāt no mājām, jo tu vari pildīt uzdevumus, neizejot ārā no savas gultas. Lai gan mājā, iespējams ir ērtāk, es tomēr uzskatu, ka labāk mācīties ir skolas telpās, jo tur ir pieejami skolotāji, kas tev var palīdzēt, bet tā kā palīdzību individuāli no skolotājām nevajadzēja, tad varēju arī tīri labi iztikt.

Markuss no 12.a klases izsaka savu viedokli:

Bija viegli izprast uzdoto. Tikai dažās mācībās bija komplicētāki uzdevumi nekā citās. Uzdevumu vidēji varēju izpildīt kādās 25-35 min.

Nopietnu grūtību nebija. Bija problēmas dažkārt ar e-klasi un skolotāju komunikācijas ātrumu.

Domājot par šo mācību dienu kopumā, jāatzīst, ka sākumā bija grūtības ar komunikāciju starp skolēnu un skolotāju, bet tas tika atrisināts. Mans uzskats par šo pirmo dienu ir tāds, ka skolēniem ir dota lielāka atbildība. Par mācību materiāla izpratni un uzdevumu veikšanu vienatnē, skolai ir vēl kur augt, jo no dotās lapas kur ir uzdoti darbi, visi darbi ir samētāti par visādām mājas lapām kā uzdevumi.lv un E-klases pastā un dienasgrāmatā, šādi skolēnam sajaucot galvu. Manuprāt skolēnam vajag vienkāršu vietu kur ir uzrakstīts, kas viņam ir jāizdara (tanī dienā vai nedēļā) un vai ir  plānoti vebināri.

Ivo viedoklis, 12.b klase

Visus uzdevumus izpildīju. Tas prasīja aptuveni 3 stundas. Grūtības sagādāja E-klases serveru pārslodze milzīgā pieprasījuma dēl.

Manuprāt, varēja notikt vairāk stundas tiešsaistē (kā tas bija jau matemātikā), jo īsti saziņas ar skolotāju nav, teorijas izskaidrošanas no skolotājas nav. Protams, jauna viela netika mācīta šodien,  tā kā diena palielam ir noritējusi veiksmīgi.

Vendija no 12.b: visus uzdevumus izpratu, tiku arī ar tiem galā. Pildot darbus, pie datora pavadīju aptuveni 4 stundas.

Grūtības sagādāja tas, ka e-klase darbojās ļoti lēni vai pat nedarbojās vispār. Angļu valodas eksāmena uzdevumi bija diezgan grūti. Arī tas, ka bija jāpalīdz brālim ik pa laikam, jo viņam kaut kas nebija skaidrs vai arī vienkārši bija jāiemāca kaut kas, ko viņš nezināja. Tas neļāva pilnībā koncentrēties uz maniem darbiem.

Šī diena kopumā bija interesanta. Visu laiku notiek komunikācija ar klasesbiedriem par visiem darbiem un katra iespaidiem par attālināto mācīšanos. Ir forši, ka klasesbiedri palīdz viens otram, ja vajag.

Bija interesanti tas, ka matemātikas skolotāja novadīja stundu tiešsaistē. Gribētos, lai vairāk skolotāju izmanto šo iespēju, jo tad ir sajūta, ka tu neesi viens šajos darbu ”kalnos”.

Otrā diena – 24.marts

Pirmie skaistie darbi vizuālajā mākslā Madarai Šteibergai no 4.b klases un mājturībā un tehnoloģijās Rūdolfam Šulcam no 4.b klases!

 

4.a klases skolniece Enija raksta:

Es izpratu uzdevumus un tiku ar tiem galā. Tas man kopumā prasīja 3 stundas. Man šodien sagādāja grūtības datorika, bet šodien gāja viegli, sāku jau pierast.

Stāsta 4.a klases skolniece Katrīna:

Ar uzdevumiem tiku galā, bet strādāju visu rītu. Grūtības sagādāja sociālās zinības. Dīvaini šodien bija strādāt pie datora, bet ar visu tiku galā.

Roberts no 4.b klases:

Es izpratu uzdevumus un ar tiem viegli tiku galā.  Uzdevumu izpilde prasīja mazliet vairāk laika nekā parasti mācību stundu laikā. Man šodien grūtības sagādāja lipināt augļa mozaīku. Šī mācību diena bija izdevusies!

Vērtē Kintija no 4.b klases 

Es uzdevumus sapratu un tiku galā labi. Uzdevumu pildīšana aizņēma nedaudz laika, jo es visu sapratu.

Man grūtības sagādāja mājturības un tehnoloģijas uzdevums, jo man īsti nepatīk rokdarbi.

Es par šo mācību dienu vēlētos pateikt, ka, manuprāt, visiem gāja teicami un sanāca skaisti darbi. Es novēlu, lai visiem iet labi ar šādu mācīšanās veidu!

Emīls Tuomas no 4.d klases

Uzdevumus izpratu. Izpildīju mazliet ātrāk, kā dotais iesūtīšanas laiks. Grūtību nebija. Nedēļas plānā viss izskaidrots.

Patika ātrā komunikācija ar priekšmetu skolotājiem par uzdevumu izpildi (E-klases pastā, WhatsApp).

Paldies par darbu! 🙂

Kaspars Palacis no 4.d klases ar tēti

Bērniem un vecākiem jāpierod pie jaunās kārtības. Cits dienas režīms, cita vide skolas laikā utt. Mums vairāk tas ir pašorganizēšanās, disciplīnas un motivācijas jautājums { psiholoģiskie jautājumi }. Ar mācībām , kopīgiem spēkiem, galā tiksim. 

Inguss Kukulītis  no 4.d klases

Uzdevumus izpratu. Pildīju 3 stundas. Grūtības ir atrast vajadzīgo un prast kārtīgi rīkoties ar E-klasi. 

Nebija slikti.

Jāņa no 5.c klases stāsts: 

Es šodien iemācījos matemātikā attālumu ar soļiem norādīt, taisīt tabulu Microsoft Word.

Domāju, ka daudz ko jaunu iemācījos: par lietus mežiem, augiem un dzīvniekiem, par Snēpeli daudz ko jaunu uzzināju, par ezeru tur.

Man bija problēmas ar soļu skaitīšanu, nesanāca dabas zinībās noteikt, kur katrs dzīvnieks dzīvo. Vēl man vajag piestrādāt pie matemātikas leņķu mērīšanas un dabas zinībās pie dzīvnieku mājvietu lokāciju noteikšanas. Kopumā, man viss labi sanāca.

5.c klases skolnieces Robertas vērtējums:

Šodien man ar mācībām bija viss kārtībā, nav nemaz tik slikti mācīties no datora. Šodien esmu paspējusi izmācīties novada mācību, angļu valodu, dabaszinības un vienu darbiņu matemātikā!

10.a klases skolēni raksta: 

Mācīties bija vieglāk, jo neviens netraucēja.

Ir diezgan jauki, ka ar visu šo tālmācību ir iespēja plānot savu laiku,
un kad tiks pildīti uzdotie darbi. Bija daži brīži kad nepieciešama skolotāja palīdzība, bet kopumā šodienas uzstādītie mērķi ir sasniegti.

Es jau sestdien izpildīju vienu darbu matemātikā. Svētdien izpildīju bioloģiju, veselības mācību, vēsturi un latviešu valodu. Šodien aizsūtīju atbildes uz jautājumiem ģeogrāfijā un it kā izpildīju ķīmiju, bet par to vēl rīt padomāšu un tad sūtīšu. Izpildīju šodien arī krievu valodu un angļu valodā iemācījos vārdiņus. Grūtības sagādāja ķīmija, jo nevaru saprast kā viņu pilda. 

Pozitīvais, ka ir sastādīts nedēļas plāns. Mīnuss: e-klase uzkaras.

Diena pagāja ļoti interesanti. Abas ar Paulu caur video prezentējām (katra no savas mājas) ZPD ar tiešsaisti. 

Sāku ar vieglāko un to, ko saprotu, un pēc tam pāreju pie pārējiem uzdevumiem.

Ļoti noder izveidotā tabula, viegli orientēties tajā, kas jāizdara.

Jauna pieredze man :). Jāplāno laiks kad un ko var izdarīt, ko arī esmu saplānojis. Kopumā ir labi !

Sportā darīju pāris vingrinājumus.

Ar visu veicās diezgan labi izņemot matemātiku un ekonomiku.

Rīt gribu kārtīgi pievērsties matemātikai un fizikai, jo tur man vajadzēs vairāk laika.

Markuss no 12.a klases izsaka savu viedokli:

No maniem šodienai izvēlētajiem darbiem viss bija skaidrs un izprotams. Kopā strādāju aptuveni 1 stundu 30 minūtes.  Grūtības sagādāja izplānot nedēļas/dienas grafiku, jo no klases biedriem uzzināju, ka ir mācību priekšmeti, kuros jāsēž un jāpilda vairāk nekā 2 stundas. Tas īsti manu grafiku neizmainīja, bet šis uzdevums bija jāpārliek uz citu dienu. Iespējams, ja nebūtu šo ziņu uzzinājis tad būtu nokavējis nodošanas datumu. 

Es vēlētos ieteikt, ka būtu jauki, ja skolotājas vismaz iekavās norādītu laiku, cik šim darbam vajadzētu atvēlēt, lai pats skolēns veiksmīgi varētu veidot savu grafiku un nodot darbus laicīgi.

Raksta Ivo no 12.b

Ar lielāko daļu uzdevumu tiku galā, bet bija tādi, kur tiku galā ar klasesbiedru sadarbību. Strādāju 2 stundas un 30 minūtes.

Grūtības sagādāja ķīmijas uzdevumu izpilde.

Šodien problēmas ar e-klasi nebija, taču problēmas sagādāja ķīmijas uzdevuma izpilde, manuprāt, ja stunda būtu novadīta tiešsaistē, kad skolotājai varētu uzreiz pajautāt jautājumus, kas radušies, kad skolotāja skaidro teoriju vai jauno vielu, būtu bijis daudz labāk, bet kopumā diena atkal izdevusies.

Vendija no 12.b klases:

Centos visus uzdevumus izprast un tiku ar tiem galā. Šodien uzdevumi prasīja arī aptuveni 4 stundas.

Grūtības man sagādāja ķīmijas uzdevumi, jo ir ļoti grūti, kad nav skolotājas, kura visu klātienē var paskaidrot. Grūtības arī sagādā tas, ka ir lēna komunikācija ar skolotājiem. Bet visgrūtāk ir nosēdēt pie datora šīs ilgās stundas, kad aiz loga spoži spīd saulīte.

Šodien nedaudz jau galva plīst pušu un sāp acis no sēdēšanas istabā pie datora, bet ir labi, ka var atrast brīžus, kad iziet laukā un paelpot svaigu gaisu. Un, protams, vajag arī pasportot. Labi, ka tas ir uzdots sportā.

Trešā diena – 25.marts

4.d klases skolēns Emīls Ričards Nāckalns stāsta:

Uzdevumus izpildīt nebija daudz grūtību. Tikai šodien es nesapratu matemātikas uzdevumu, bet skolotāja palīdzēja. Bija problēmas aizsūtīt failus. Laiku man neaizņēma pārāk ilgi. Tas matemātikas uzdevums man sagādāja grūtība, bet tā viss labi. Slikti, ka nesatiek draugus.  

Mareks Jānis Neduļkins no 4.d

Uzdevumus sapratu. Izpildīju patstāvīgi. Katru dienu mācos līdz vieniem. Grūtības sagādāja datorika, jo izpildīju nepareizo uzdevumu. Man liekas, ka ir labi, jo varu daudz vairāk mācīties pastāvīgi.

Vērtē Adrians Bondars no 4.d klases:

Uzdevumus izpratu un tiku galā. Mācos no 9.00- 14.00 ar atpūtas brīžiem. Grūtības sagādā tas, ka nav laba datora. Nevar darba lapas nosūtīt skolotājām. Pārrakstu ar roku E-klasē,vai, ja atļauj, sūtu nofotografētas Whatsapp-ā. Viss kārtībā, ir jāmācās!

Emīlija no 10.a klases:

Visa klase sazinājās tiešsaistē Zoom platformā ar mūsu vēstures skolotāju, noskaidrojām kas būs jādara nākamnedēļ. Pabeidzu izpildīt matemātikā visus uzdevumus. Plānoju pabeigt literatūru un fiziku. Patrenēšos informātikā. Kopumā ļoti laba dieniņa!!!

Vēl tikai rītdien jāizdara atlikušais, lai nekas piektdien īpaši daudz nebūtu jādara. Grūti ieplānot brīvo laiku, jo cenšos palīdzēt arī citiem, citi tad palīdz man.😊

Samanta no 10.a klases: 

Piedalījos videokonferencē vēsturē. Izpildīju ieskaiti angļu valodā, pabeidzu fiziku, kuru tagad ātri pārlaboju, jo sapratu, ka man bija viena kļūda. Viss izdevās labi.

Videokonferences laikā skolotājai pazuda internets un mēs skolēni savā starpa kādas 5 minūtes varējām sarunāties.

Paula – 10.a klases skolniece:

Par spīti tam, ka šodien man bija ārsta vizīte, esmu paspējusi izdarīt 2 darbus. Diena izdevusies!

Galvenais ir plānot savu laiku, lai visu var paspēt.

Lauris – 10.a klases skolēns:

Šodien mācījos bioloģiju, ģeogrāfiju un matemātiku. Matemātikā gāja diezgan grūti, jo īsti nesapratu, bet rīt (ceturtdien) pamācīšos kārtīgāk teoriju.

Bioloģijā izlasīju par evolūcijām.

Ģeogrāfijā atbildēju uz dotajiem jautājumiem.

Matemātikā īsti par funkcijām nesapratu.

Pieslēdzos vēstures zoom.

Dienu analizē 12.a klases skolēns Kristofers Rolands

Uzdevumus izpratu, šodien nācās pastrādāt vairāk, bet ar visiem uzdevumiem tiku galā.

Apmēram 1 stundu veltīju matemātikas uzdevumu pildīšanai, bija arī iespēja konsultēties ar skolotāju tiešsaistē, bet tā kā es diezgan labi ar uzdevumiem tiku galā, tad arī tā īsti nebija nepieciešama skolotājas palīdzība. Šodien arī pabeidzu taisīt prezentāciju fizikā, kuru taisīju apmēram 1,5  – 2 stundas, kā arī bija uzdevums novērtēt un uzrakstīt īsas recenzijas par klasesbiedru prezentācijām, kas man aizņēma kādu pusotru stundu. Šodien pildīju arī vēstures uzdevumu, kuru no sākuma mēģināju pildīt pierakstu kladē, bet vēlāk nolēmu, ka labāk būs, ja es to veidošu datorrakstā. Vēstures izpildei es veltīju apmēram 1 stundu. Biju arī izgājis laukā, lai uzfilmētu 5 – 10 minūšu garu videoklipu priekš sporta stundas. Sportam laukā šodien veltīju apmēram 30 minūtes. Vēl šodien notika tiešsaistes stunda programmēšanā, kas ilga 40 minūtes, bet pēc programmēšanas sekoja uzdevumu pildīšana, kam es veltīju kādas 30 minūtes. Kopā sanāk, ka esmu veltījis apmēram 7 stundas mācībām. 

Grūtības šodien sagādāja tas, ka fizikā bija interesanta tēma, par ko taisīt prezentāciju, tāpēc nācās padomāt ko rakstīt un mēģināt izprast vispār informāciju, kuru es gribu pasniegt. Vēl mazliet problēmas radās pildot vēstures uzdevumu, jo no sākuma es iesāku taisīt tabulu kladē, bet pēc tam es sāku taisīt tabulu Word dokumentā, tādējādi tika zaudēts laiks, jo nācās mazliet pārrakstīt tekstu. Teorētiski varētu teikt, ka grūtības sagādāja arī sports, jo, darot vingrinājumus, izjutu nogurumu, un nevarētu teikt, ka bija pavisam viegli bez piepūles sportot, bet tā parasti sportā ir, tāpēc tam var arī nepievērst tik lielu uzmanību.

Mācību diena šodien likās gara, jo sāku mācības no apmēram 9:40, bet beidzu apmēram ap 17:00. Protams pa vidu bija pauzes un bez apstājas jau netika visu laiku strādāts, bet tik un tā, pildot ik pa brīdim dažādus uzdevumus, radās sajūta, ka tas tik vien šodien ir darīts, kā tikai mācīšanās. Ap 18:30 es izgāju laukā, lai pasportotu, 20:00 atgriezos mājā, bet ap 20:45 sāku izvērtēt klasesbiedru prezentācijas, kas man aizņēma kādu pusotru stundu. Diena bija gara, bet arī produktīva un daudz kas tika paveikts.

Raksta Ivo no 12.b

Aptuveni 2 stundu laikā tiku galā ar visiem uzdevumiem. Grūtību nebija.

Šodien notika matemātikas un programmēšanas stundas tiešsaistē, kas, manuprāt noritēja veiksmīgi, vēlētos vēl redzēt šādas stundas. Diena šodien bija izdevusies.

Stāsta 12.b klases skolniece Vendija:

Uzdevumus izpratu un tiku ar tiem galā. Tas prasīja aptuveni 4 stundas, kuru laikā notika arī programmēšana tiešsaistē. Šodien grūtības nekas īsti nesagādāja. Tikai vienīgi tā ilgā sēdēšana pie datora.

Šī pagaidām man laikam bija vissmagākā diena, jo bija daudz darāmā. No rīta arī notika pašpārvaldes sapulce tiešsaistē.

Ceturtā diena – 26.marts

Vairāku dienu darbu analīzi izveidojis Kristaps no 11.a klases

Uzdevumi bija saprotami tajos priekšmetos, kuros bija nojauta pa ko ir tēma. Ķīmijā bija grūtāk izprast uzdevumus, jo tēma bija nesen sākta un kā jau ķīmijā – sarežģīta.

Katru dienu apmēram 4-6 stundas pavadu mācoties pie datora. Pa vidu cenšos iziet svaigā gaisā, bet ar vēlmi ātrāk visu pabeigt tas dažreiz piemirstas.

Grūtības parasti sagādā uzdevumi, kuros ir jāizmanto ārējie resursi, kuri nav pārzināmi, kā interneta resursi vai prezentācijas, jo nav nojausmas kur atrodas kāda informācija, kas parasti patērē daudz laika, kur pretī grāmatā viss ir izcelts un skaidrāk saprotams.

Mācīšanās skolā ir viennozīmīgi vieglāka un ērtāka. Visu darbu tu paveic skolā un mājas izmanto kā atpūtas vietu, bet tālmācībā šīs abas vietas jūk kopā un dažreiz attopies visu dienu pavadot pie datora mācoties un pildot uzdevumus. Vismaz vairs nav starpbrīžu, kuros gribētos 20 min. bez apstājas skatīties telefonā un bojāt acis.

Artūrs no 11.a klases dienu vērtē sekojoši:

Uzdevumus pārsvarā izpratu, bet ir skolotāja, kas nemāk paskaidrot uzdevumu, kas tieši ir jādara un tādēļ dabūju pārtaisīt uzdevumu trīs reizes.

Uzdevumu izpilde prasa daudz vairāk laika nekā skolā, labāk es eju uz skolu un tur mācos 8 stundas.

Šodien nekas nesagādāja grūtības, bet pirmās divas dienas grūtības sagādāja mājas darbi, jo tie bija daudz par daudz.

Gribētos, lai skolotājas neuzdod tik daudz mājas darbus, jo mājas ir grūti nosēdēt un mācīties, ja laukā ir smuks laiks. Un lai pāris skolotājas precizē, kas tieši jādara, lai nerastos pārpratumi.

Savs viedoklis ir arī Tomam no 11.a klases

Uzdevumus ir grūti saprast, jo tie tiek sūtīti pa daļām, nevis viss uzdevums ar visiem noteikumiem kopā.

Vēlējos visu izpildīt vienas dienas laikā, bet to nav iespējams paspēt.

Grūtības sagādāja literatūra, jo tā aizņem ļoti daudz laika.

Kopumā labāk būtu gājis uz skolu 🙂

Arī Mikam Tomam no 11.klases ir ko teikt: 

Daži skolotāji ir ieguldījuši darbu un uzdevumi ir saprotami. Citi uzdevumi izraisa neskaidrību un veidojas pārpratumi. Uzdevumu izpilde brīžiem aizņem ilgāku laiku nekā plānots. Vienu uzdevumu veidoju vairākas stundas, kas, manuprāt, ir pārāk daudz.

Šodien man grūtības sagādāja ķīmija, jo es ķīmiju nespēju saprast un iemācīties neesot stundā, un bez skolotājas paskaidrojuma.

Šī mācību diena kopumā ir nogurdinoša, jo daudzi darbi ir jāiesniedz nedēļas vidū. Būtu daudz ērtāk ja visi darbi būtu jāiesniedz līdz nedēļas beigām, tad būtu daudz mierīgāk, un varētu tā nesaspringt.

Dienas beigās iesniedzamās atskaites bieži aizmirstās, jo līdz vakaram pildu mājasdarbus un, kad pabeidzu, lieku datoru nost, dodos atpūsties. Atskaites, manuprāt, rada lieku saspringumu.

12.a klases skolēna Kristofera Rolanda stāsts: 

Uzdevumus izpratu un ar tiem tiku arī galā.

Sāku mācīties ķīmiju no 11:00 līdz 12:00. Pēc tam tiešsaistē piedalījos vēstures stundā, šī stunda ilga pusstundu. Pēc tam atsāku pildīt ķīmijas uzdevumus, kurus izpildīju apmēram 30 minūšu laikā. Tad es atpūtos, un vēlāk atsāku pildīt uzdevumus. 20 minūtes es pildīju matemātikas eksāmena uzdevumus, bet kādas 5 minūtes atbildēju rakstiski vārdiņus angļu valodā. Vakarā es kādu pusotru stundu veltīju sportam, ar draugiem mētājām bumbu. Pārnākot mājās, es apmēram 1 stundu iztulkoju tekstu krievu valodā. Kopā sanāk, ka mācībām šodien veltīju 3,5 stundas, bet sportiskām aktivitātēm, ar draugiem mētājot bumbu, 1,5 stundas.

3. Lielu problēmu īsti nebija, tikai bija jāmēģina izprast ķīmijas uzdevumi un arī jaunā tēma. Šodien man sanāca aizkavēties, kad pieslēdzos tiešsaistē vēstures stundā, tāpēc nebiju dzirdējis no paša sākuma uzdevuma noteikumus, kas mazliet sagādāja grūtības, jo likās, ka uzdevuma pildīšana bija pārāk sasteigta, bet ceru, ka viss būs labi, jo uzdevums tomēr, manuprāt, tika izpildīts atbilstoši uzdevuma prasībām.

4. Mācību diena bija izdevusies, jo šodien tika izpildīti visi pēdējie atlikušie uzdevumi, par ko esmu arī gandarīts. Vēl tik atliek aizsūtīt pēdējos darbus skolotājiem, un tad varēs teikt, ka nedēļas plāns ir izdarīts, un rīt varēs atpūsties no “smagās”, uzdevumiem bagātās darba nedēļas!

Markuss no 12.a klases izsaka savu viedokli:

Uzdevumus izpratu un ja gadījās jautājumi par uzdevumu izpildi, klases biedri izpalīdzēja. Citas dienas bija mazāk, bet šodien pavadīju lielāko dienas daļu pie datora. No 9:15 lidz 16:00 un no 19:00 līdz 21:30,  protams arī paņēmu pauzītes ik pa laikam līdz 15 min.

Grūtības sagādāja ilgstošā sēdēšana uz vietas un koncentrēšanās darbam, kas arī ietekmēja darba rezultātu.

Saprotu, ka attālinātā mācīšanās var arī atstāt nelabvēlīgu iespaidu uz skolēna veselību. Ilgstošā sēdēšana un skatīšanās ekrānā var ļoti nogurdināt un ievest skolēnu mazkustīgā dzīves veidā.

Ivo, 12.b klases skolēna, ceturtdienas darba vērtējums

Uzdevumus izpratu un tiku ar tiem galā aptuveni 1 stundas laikā. Grūtības šodien nekas nesagādāja, nedaudz nesaprotams bija krievu valodas uzdevums no sākuma, bet pēc tam ar vecāku palīdzību viss atrisinājās un tiku ar visu galā, diena atkal izdevusies.

Stāsta Vendija no 12.b:

Uzdevumus izpratu un tiku ar tiem galā.  Šodien uzdevumu bija mazāk. Tos pildīju aptuveni 2 stundas.  

Grūtības šodien laikam nekas nesagādāja.  

Šī bija viena no visvieglākajām dienām līdz šim. Uzdevumu nebija daudz. Viss lielums bija jau padarīts iepriekšējās dienās.

 

Piektā diena – 27.marts

Stāsta 12.a klases skolēns Kristofers Rolands

Uzdevumus izpratu un tiku ar tiem galā. Šodien pildīju tikai matemātiku, jo pārējos uzdevumus esmu izpildījis. Matemātiku sāku mācīties tiešsaistē no plkst 11:00 līdz apmēram plkst 12:20, tātad uzdevumu izpildei šodien veltīju 80 minūtes. Grūtību īsti nebija, jo matemātika man patīk un padodas, tāpēc, ja arī sākumā bija kaut kas neskaidrs, tad skolotāja spēja palīdzēt, jo uzdevumus varēja pildīt kopā ar viņu.

Mācību diena bija īsa, jo viss jau ir izdarīts. Bija arī interesanti un noderīgi šodien pamācīties, jo tuvojas matemātikas Centralizētais eksāmens. Varbūt šodien papildīšu vai paskatīšos vēl kādus matemātikas uzdevumus, kas palīdzēs man izprast un trenēties matemātikā. 

Rūta Rebeka Jūrmale no 4.b klases mācās attālināti kopā ar savām māsām

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stāsta 5.c klases skolēni

Kaspars

Šodien esmu izdarījis visu kas bija palicis pāri. Sportu un vizuālo mākslu.

Manuprāt man šī nedēļa ir izdevusies un viss ir sanācis kā vajag.

Problēmas man vispār nebija! 🙂

Reinis

Šīs nedēļas darbu vērtēju diezgan labi. Bija kur palauzīt galvu, piemēram, uzdevumi angļu valodā. Diezgan liela laikā tērēšana bija ar Zoom, nevarēju ar to tikt galā, jo daudz ko nesapratu.

Ceru ka uz priekšu arī veiksmīgi tikšu ar visu galā.

Roberts

Kopā pa nedēļu gāja labi. Visgrūtākā bija matemātika jo pietrūka skolotājas paskaidrojumu.

Es esmu gatavs šādi strādāt arī turpmāk.

Ivo, 12.b klases skolēna, piektdienas darba vērtējums

Ar visu tiku galā aptuveni pusotras stundas laikā. Grūtību nebija. Šodien notika 2 tiešsaistes stundas, kas manuprāt bija veiksmīgas, viss noritēja kā tam bija jābūt, gribētos vēl redzēt šādas stundas.

Diena atkal izdevusies.

Otrā nedēļa

30.marts

Pavasarīgi mākslas darbi, sākoties 2.nedēļai. Autors Raimonds Vējkājs no 1.c.

 

Vizuālās mākslas mājas darbs par tēmu ” Aktīvā atpūta.” 4.b klases skolēna Roberta Serpāna darbs.

4.b klases skolnieces Annikas Jūrmales mājas darbs vizuālajā mākslā. Komikss “Aktīvā atpūta.”

Pieredzē dalās 9.a klases skolēni: 

Mārtiņš Stebulis – Man patīk, ka pats esmu sev noteicējs par savu laiku un darba vietu.

Viesturs Bikavs – Laika plānošana man sagādāja grūtības. Ar katru dienu arvien vairāk sāku iejusties tālmācības gaitās, kaut arī darbu paliek vairāk, bet es esmu vairāk apņēmies tos izpildīt.

Nikola Terpa – Ir ļoti daudz jādara, bet nav neiespējami.

Viedokli piedāvā Rūta no 10.a klases:

Uzdevumi, ko izvēlējos pildīt šodien, bija saprotami un diezgan vienkārši. Tā kā šī ir pirmā diena nedēļā, centos izpildīt pēc iespējas vairāk, bet vēl visi darbi netika iesūtīti no skolotājiem, tāpēc pildīju, ko varēju, apmēram stundu. (Protams ar pauzītēm ;))

Šodien grūtības sagādāja nedēļas plāns, jo, liekas, ka šonedēļ ir vairāk darbu, tāpēc jāsaplāno, ko kurā dienā darīšu.

Šī diena varēja būt produktīvāka. To, ko vēlējos izpildīt – daļu izpildīju, daļu nē. Rīt domāju darīt vairāk un ceru, ka būs iesūtītas visas lapas un uzdevumi no skolotājiem.

Stāsta 12.a klases skolēns Kristofers Rolands

Uzdevumus pārsvarā izpratu, bet matemātikā bija jauna tēma, kuru pēc principa sapratu, bet visus uzdevumus neizpildīju. Tātad ir vēl lietas, ko mācīties un izprast.

Šorīt cēlos 6:00. Apmēram 6:40 uzsāku skriet, lai pildītu uzdevumu sportā. Skrēju 48 minūtes, 14 sekundes, ap 7:30 biju mājās. 9:00 sākās matemātikas tiešsaistes stunda, kas ilga līdz 10:30. tad mazliet atpūtos, bet 11:00 sāku apgūt jauno tēmu matemātikā un pildīt uzdevuma piemērus, tas aizņēma apmēram stundu. Vēlāk sāku pildīt psiholoģiju, atbildēju uz jautājumiem, skatījos prezentāciju, word dokumenta informāciju, kas man aizņēma ap 1,5 stundas. Vēlāk es mācījos angļu valodu, pildīju uzdevumus, mācījos jaunus vārdus, veicu pierakstus, kas man aizņēma kādas 70- 80 minūtes. Paralēli dažādajiem uzdevumiem, šīs dienas laikā pārlasīju arī vēstures grāmatu, meklēju informāciju internetā, lai būtu gatavs rītdienas vēstures stundai. Varētu teikt, ka es vēstures pienākumiem veltīju kādas 30- 40 minūtes. Kopā sanāk, ka es esmu sešas ar pusi stundas šodien veltījis skolas uzdevumiem.

Grūtības sagādāja, kad mājās, mēģinot skatīties matemātikas video un meklējot citu informāciju internetā, man “kārās” dators, jo internets dažbrīd bija traucēts. Vienubrīd, tiešsaistes stundas laikā, bija interneta traucējumi, kas dažbrīd uzdzina manī dusmas, bet jācenšas savaldīties un varbūt jāmēģina būt pacietīgākam. Vēl grūtības bija izprast dažus matemātikas piemērus, kurus līdz galam neizpratu, bet tā kā rīt būs atkal jauna diena un jauna tiešsaistes stunda matemātikā, tad man būs iespēja pajautāt neskaidros jautājumus matemātikas skolotājai.

Mācību diena bija pa lielam izdevusies, jo, ja arī es visu neizpratu, man ir priekšā vēl 4 dienas, lai izpildītu pārējos uzdevumus un izprastu līdz galam nesaprotamo vēl labāk. Šodien es novēroju kaut ko jaunu priekš sevis, par ko arī esmu gandarīts.

Bija interesanta diena, kad no rīta bija sals, bet skaidrs laiks, pa dienu sniga sniegs kā ziemā, bet pēcpusdiena bija kā pavasaris, kad sāka kust uzsnigušais sniegs. 

Stāsta Vendija no 12.b:

Šodien veicās labi. Rītu sāku ar savas nedēļas plāna sastādīšanu. Sapratu, ka šodien nav jādara nekas steidzams, tāpēc dienu pavadīju lasot literatūras grāmatu. Bija jāpalīdz savam brālim ar darbu pildīšanu. Viņam gāja grūti. Kopumā diena bija viegla. Vakarā devos pastaigā, jo tas uzdots sportā. Varēju paelpot svaigu gaisu un uzkrāt spēkus turpmākai darba nedēļai. Šis sporta mājas darbs man ļoti iet pie sirds.

31.marts

Stāsta Rūta no 10.a klases:

Šodien mani izvēlētie uzdevumi bija nedaudz sarežģītāki. Nācās lūgt palīdzību māsai, bet visā visumā veicās labi

Darbus sāku pildīt ap 11:00, beidzu nesen (19:00) gandrīz visa diena, bet ņemot vērā, ka ieturēju pauzītes – nemaz tik ilgi nelikās.

Šodien grūtības sagādāja bioloģijas un fizikas uzdevumi, par kuriem vairāk bija jāpiedomā.

Šī diena man bija ļoti produktīva. Daudz paspēju izdarīt, bet vēl atlicis ir gana. Domāju, sanāks izdarīt visu ātrāk un paliks vairāk laika sev, nevis mācībām.

Dienas darbus raksturo 12.a klases skolēns Kristofers Rolands

Uzdevumus pārsvarā sapratu, tikai krievu valodā īsti nesapratu vienu jautājumu līdz galam, bet es ceru, ka man izdosies sazināties ar krievu valodas skolotāju un noskaidrot nesaprotamo.

Šorīt cēlos kā vakar 6:00, ap 6:30 sāku sportot jeb skriet apmēram 50 minūtes. 9:00 sākās tiešsaistes stunda matemātikā, kas ilga 1 stundu. Pēc matemātikas sekoja tiešsaistes stunda vēsturē, kas ilga apmēram līdz 11:30. Pēc vēstures atsāku mazliet pildīt matemātikas uzdevumu, kas man prasīja kādas 15 minūtes, jo darbs bija jau iesākts, nācās tikai nobeigt. Tad es atpūtos un pa starpu pabeidzu uzdevumu latviešu valodā, kuru  jau biju iesācis darīt svētdienā, tāpēc uzdevumam veltīju tikai kādas 5 minūtes. No apmēram 13:00 līdz kādiem 14:00 pildīju uzdevumus angļu valodā. Pēc 16:00 sāku pildīt politikas uzdevumus, lasīju grāmatu, pierakstīju informāciju, atbildēju uz jautājumiem, kas man kopā aizņēma ap kādām 40 – 50 minūtēm. Visbeidzot ap 18:30 sāku mācīties krievu valodu. Krievu valodai veltīju kādas 2 līdz 2,5 stundas. Visā kopumā šodien veltīju mācībām ap 7,5 stundas. 

Grūtības mazliet sagādāja skriešana, jo likās, ka šoreiz es noguru ātrāk nekā pagājušās dienas skrējienā. Varbūt tas bija tādēļ, ka izvēlējos, iespējams, grūtāku maršrutu, varētu būt, ka nogurums izskaidrojams ar to, ka neesmu pieradis regulāri skriet, bet varbūt ir vairāki iemesli, kas sasummējas kopā, kā rezultātā šis skrējiens šķita mazliet grūtāks. Grūtības sagādāja arī krievu valoda, jo teksts, ko es lasīju bija pagarš un bagāts ar visādiem interesantiem, reti lietotiem, vārdiem. Iespējams tāpēc arī krievu valodas izpilde man prasīja tik daudz laika, jo nācās ne tikai lasīt, bet arī rakstīt un domāt. 

Šī diena, manuprāt, bija diezgan produktīva, tas nekas, ka bija problēmas, jo es ticu, ka man izdosies visu pabeigt un noskaidrot neskaidro. Es vēl varētu šovakar palasīt jeb pamācīties un atkārtot bioloģiju, jo rīt būs darbiņš bioloģijā uz procentiem. Tāpēc tagad (plkst. 21.25) es beigšu rakstīt, lai atvēlētu laiku bioloģijai un lai 22:00 varētu iet gulēt,un lai varētu rīt veiksmīgi piecelties 6:00 no rīta.

 

 

 

Turpinājums sekos…