10. decembrī 7.a klase piedalījās projekta “STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei” nodarbībās. Projekta ietvaros tika īstenota nodarbība “Mācāmies darot: līdzdalība praksē”, kuras laikā skolēni praktiski iepazinās ar pilsoniskās līdzdalības nozīmi ikdienā.

Nodarbības laikā jaunieši sprieda un līdzdarbojās dažādās aktivitātēs, lai noskaidrotu, kuri līdzdalības veidi ir visefektīvākie lēmumu pieņemšanas ietekmēšanā un sabiedrības vajadzību apmierināšanā, kā arī kā iespējams aktīvi iesaistīties sabiedriski nozīmīgos procesos.

Klases audzinātāja Inga Liepiņa uzsver:

Skolēnu uzdevums bija izstrādāt vienkāršus, īstenojamus risinājumus savas skolas un pašvaldības dzīves uzlabošanai un tos prezentēt klasei. Pasākuma laikā skolēni darbojās pāros un grupās, analizējot, kā individuāla rīcība ietekmē apkārtējo vidi un sabiedrību. Sadarbībā viņi īstenoja vienu no izvēlētajiem risinājumiem un pamatoja savas iesaistes nozīmi.

Skolēni apsprieda dažādus līdzdalības veidus un izvērtēja, kuri no tiem visefektīvāk palīdz ietekmēt lēmumus skolā un vietējā kopienā. Nodarbība veicināja atbildīgu attieksmi, kritisko domāšanu un izpratni par pilsonisko līdzdalību ikdienas situācijās, īstenojot pilsoniskās līdzdalības caurviju prasmi.

Sirsnīgs paldies nodarbības vadītājai Ievai Kaltniecei par iedvesmojošo un jēgpilno darbu ar skolēniem!

Informāciju sagatavoja:
7.a klases audzinātāja Inga Liepiņa