Synergy: Teacher and Artificial Intelligence

“Sinerģija: Skolotājs un Mākslīgais intelekts”

Laiks: 17.08.2025. – 16.02.2027. (18 mēneši)
Skola: V. Plūdoņa Kuldīgas vidusskola

Projekta būtība

Mūsdienās skolotājiem nepieciešamas zināšanas un praktiskas prasmes darbam ar digitālajiem risinājumiem un mākslīgā intelekta (MI) rīkiem, lai nodrošinātu iekļaujošu, mūsdienīgu un kvalitatīvu mācību vidi visiem skolēniem. Projekta mērķis ir stiprināt pedagogu digitālo kompetenci, ieviest MI rīkus mācību procesā un dalīties pieredzē ar kolēģiem gan skolā, gan plašākā mērogā.

Plānotās mobilitātes

  • Kursi un apmācības (8 pedagogi) – Maltā, Grieķijā, Itālijā un Turcijā.
    Mācību laikā pedagogi apgūs dažādus MI un IKT rīkus (piemēram, ChatGPT, Perplexity, Yippity, PowerPoint Speaker Coach u.c.), lai tos izmantotu valodu un STEAM priekšmetu mācību procesā.
  • Darba ēnošana (6 pedagogi) – skolās Igaunijā un Austrijā.
    Skolotāji vēros kolēģu darbu ar MI tehnoloģijām, analizēs labās prakses piemērus un izstrādās mācību materiālus, kurus varēs izmantot arī mūsu skolas un novada skolēni.

Galvenie mērķi

  • Apzināt un apgūt MI potenciālu mācību procesā, lai radītu vienlīdzīgas iespējas ikvienam skolēnam.
  • Praktiski pielietot MI rīkus valodu un STEAM jomu priekšmetos, padarot mācības elastīgākas un pievilcīgākas.
  • Dalīties pieredzē un apmācīt kolēģus, nodrošinot zināšanu ilgtspēju un plašāku ietekmi.

Sagaidāmie rezultāti

  • 14 pedagogi iegūs jaunas zināšanas un prasmes MI izmantošanā izglītībā.
  • Skolā tiks radīti un izmēģināti inovatīvi mācību materiāli, pieejami arī digitālā formātā.
  • Notiks atklātās stundas un meistarklases, kur pedagogi dalīsies ar iegūto pieredzi.
  • Pedagogi darbosies kā mentori saviem kolēģiem, veicinot digitālās prasmes visā skolā un novadā.

Projekta nozīme:
Šis projekts palīdzēs V. Plūdoņa Kuldīgas vidusskolai attīstīt mūsdienīgu mācību vidi, kurā skolotāji spēj efektīvi izmantot digitālās tehnoloģijas un mākslīgo intelektu, lai uzlabotu izglītības kvalitāti, nodrošinātu iekļaujošu pieeju un sekmētu skolēnu akadēmisko izaugsmi.