19. oktobrī, V.Plūdoņa Kuldīgas vidusskolas Skolēnu pašpārvalde realizēja savu iniciatīvu projekta “Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras atklātā projektu konkursa “Atbalsts izglītības iestāžu pašpārvalžu attīstībai programmas “Kontakts” iniciatīvu projektu īstenošanai” projekts “Kuldīgas novada izglītības iestāžu pašpārvalžu stiprināšana un attīstība”” ietvaros organizēto “Pašpārvaldes projekta dienu”, kas bija 3.aktivitāte jauniešu izstrādātajā projekta programmā.
“Pašpārvaldes Projekta diena” tika realizēta divās daļās – pirmajā daļā caur neformālām aktivitātēm tika iepazīta pašpārvaldes struktūra, atbalsta nodaļu darba specifika, rasta izpratne par dalībnieku līdzdalības nozīmi kolektīvā mērķa sasniegšanā.
Otrajā daļā klases kolektīvi devās pārgājienā uz “Skautu mežu”. Pārgājienā klases kolektīviem bija jāveic dažādi uzdevumi – gūtās digitālās prasmes bija jāpielieto pieturpunktu koordinātu meklēšanā. Savukārt, pieturpunktos tapa interesanti kolektīvie foto noteiktā tematikā.
Galapunktā dalībniekus sagaidīja projekta “Kontakts” darba grupa ar 12 aktivitāšu stacijām, kuru pamatā bija mērķis vairāk iepazīt un izprast pašpārvaldes darbību, kā arī pilnveidot izpratni par vērtību un tikumu nozīmīgumu.
10.a klases skolniece Una Undīne Bliska (VPKV Skolēnu pašpārvaldes Kultūras un Izglītības nodaļas pārstāve un viena no “Pašpārvaldes projekta dienas” darba grupas dalībniecēm) atzīst:
Viss bija tiešām forši, kaut arī jāatzīst, ka dažbrīd bija nedaudz auksts. Priecājos, ka bija iespēja sasildīties pie ugunskura. Es vadīju vienu no stacijām un man tas tiešām patika. Skolēni bija ļoti atsaucīgi un labprāt visā iesaistījās! Dīvainā kārtā, kājas pēc pārgājiena nemaz nebija nogurušas! Pats koncepts “Pašpārvaldes Projektu dienai”, manuprāt, bija interesants. Kaut ko tādu noteikti vajadzētu atkārtot!
10.a klases skolēns Kristers Feldmanis (“Pašpārvaldes Projekta dienas” dalībnieks), atzīst:
Pēc prezentācijas pirmajā dienas daļā es beidzot izpratu, ko pašpārvalde dara un cik cītīgi tās dalībnieki strādā pie projektiem un citām iniciatīvām. Šī diena bija labs klases kolektīva saliedēšanās pasākums. Jāatzīst, ka maršrutu droši varēja veidot nedaudz sarežģītāku, jo tiem, kuri ir kuldīdznieki, visu pieturpunktu atrašanās vietas jau bija zināmas. Taču kopumā, man ļoti patika.
Projekta idejas autori priecājas par to, ka viss patiešām izdevās kā iecerēts.
Jāatzīst, ka man nudien ir liela gandarījuma sajūta par izdarīto. Par spīti tam, ka brīžiem no aukstuma sala rokas, viss tomēr izdevās tieši tā, kā es to biju iztēlojusies. Gribu pateikt lielu paldies ikvienam, kas iesaistījās projekta realizēšanā un pielika savu roku, lai darbs ietu uz priekšu. Īpašu paldies gribu veltīt arī mūsu pašpārvaldes koordinatorei Sangritai Upeniecei. Bez viņas šī ideja būtu palikusi tikai kā jauniešu sapnis par šādu kopīgi organizētu projektu,
stāsta viena no projekta idejas autorēm, VPKV Skolēnu pašpārvaldes prezidente Laura Adrija Olševska.
“Pašpārvaldes Projektu dienā” piedalījās V. Plūdoņa Kuldīgas vidusskolas 5.-11. klašu kolektīvi. Projekta darba grupa ne tikai organizēja staciju aktivitātes un dienas norisi, bet arī izplānoja organizētu laika sistēmu, pēc kuras vadoties, katrai klasei bija savs laika plānojums, lai nerastos lieka burzma.
Izvērtējot gan “VPKV Skolēnu pašpārvaldes” dalībnieku, gan “Pašpārvaldes projekta dienas” dalībnieku sniegto atgriezenisko saiti, secinām, ka esam gan sekmējuši skolēnu pozitīvās domāšanas attīstību, gan vērsuši uzmanību uz fizisko aktivitāšu nozīmi ikdienā, kā arī veicinājuši klašu kolektīvu saliedēšanos un rosinājuši ikdienā pievērsties aktīvam dzīvesveidam. Par gūto rezultātu esam gandarīti!
Projekta realizēšanas procesā ieinteresējām jauniešus līdzdarboties un iesaistīties arī Skolēnu pašpārvaldes turpmākā darbībā, kā arī izzinājām komandas biedru stiprās puses, veicinājām sadarbību, attīstījām organizatoriskās prasmes un digitālo pratību, nostiprinājām saliedētību pašpārvaldes jauniešu vidū.
Paldies Kuldīgas skautu kolektīvam un Jānim Bubindusam par rasto iespēju projekta aktivitātes organizēt ainaviskā un sakoptā vidē.
Projekts īstenots Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas 2023.-2025. gadam valsts budžeta finansējuma ietvaros.
Raksta autore:
Laura Adrija Olševska