30. oktobrī V. Plūdoņa Kuldīgas vidusskolā norisinājās starpdisciplinārās mācīšanās diena “(At)risini”, kurā skolēni no 1. līdz 11. klasei kopā ar skolotājiem piedalījās problēmbalstītās mācīšanās aktivitātēs. Šī diena apliecināja, ka mācīšanās var būt daudz vairāk nekā tikai zināšanu apguve – tā var būt saistoša, dzīvei tuvā un motivējoša pieredze, kas rosina skolēnus domāt plašāk un radošāk.
Katras klases skolēni risināja īpaši viņiem izstrādātu problēmjautājumu, kas lika apvienot zināšanas no dažādām mācību jomām: matemātikas, valodām, dabaszinātnēm, sociālajām zinībām, mākslas, informātikas, dizaina un tehnoloģiju un pat teātra mākslas. Tēmu loks bija plašs – no kustību enerģijas un viedierīču izmantošanas veselības izzināšanai līdz budžeta plānošanai, klimata pārmaiņu izpētei un nākotnes skolotāja lomas izvērtējumam.
Skolēni uzzināja:
- kā noteikt dažādu ķermeņu tilpumus un modelēt demogrāfiskās pārmaiņas,
- kā finanšu drošības spilvens var ietekmēt cilvēka labklājību,
- kā Mārtiņdienas tradīcijas var iedzīvināt mūsdienīgā formā,
- kā kultūra un politika ietekmē valsts attīstību,
- kā izveidot ekskursijas budžetu vai reklamēt savu preci kā sens tirgotājs,
- kā simbolu valoda var atklāt latviešu tautasdziesmu dziļāko jēgu.
Šāda starpdisciplinārā pieeja mācībām ļauj skolēniem domāt kontekstā, sasaistot dažādas jomas un pielietojot zināšanas praksē. Tā veicina gan kritisko domāšanu, gan radošumu un sadarbības prasmes, kas ir būtiskas 21. gadsimta sabiedrībā.
Arī pedagogiem šī diena bija iespēja sadarboties ar kolēģiem ārpus savas mācību jomas, kopīgi veidojot jēgpilnas un skolēniem nozīmīgas mācīšanās pieredzes.
Skolas mācīšanās dienas kļūst par tradīciju, kas apliecina: kad mācības balstās reālās situācijās un problēmās, tās kļūst daudz vērtīgākas un tuvākas dzīvei. Ar prieku raugāmies uz šādu pieeju kā uz mūsdienīgas izglītības neatņemamu sastāvdaļu!