2025. gada 17. aprīļa starpdisciplinārās mācīšanās rīts V.Plūdoņa Kuldīgas vidusskolā atkal pārvērta parasto mācību dienu par aizraujošu piedzīvojumu, kurā iesaistījās visi skolēni no 1. līdz 11. klasei un pedagogi no dažādām mācību jomām. Šī mācību forma apliecina, ka mācīšanās var būt ne tikai jēgpilna un saistoša, bet arī motivējoša un iedvesmojoša.
Starpdisciplinārā pieeja ļāva skolēniem risināt reālās dzīves problēmjautājumus, apvienojot dažādu mācību priekšmetu prasmes un zināšanas. Skolēni pētīja dažādas tēmas — no budžeta plānošanas un nodokļu nozīmes līdz saules paneļu izmaksu aprēķiniem, no kustības un mūzikas mijiedarbības līdz pašizpausmei digitālajā vidē un pat dabas un cilvēku attiecībām laikmeta griežos.
Skolēni atzina, ka šādās dienās mācīšanās kļūst dzīva un nozīmīga:
- “Es uzzināju, kā veidot orientēšanās karti.”
- “Mani iedvesmoja vairāk kustēties un sportot.”
- “Es sapratu, kā rēķināt budžetu un kur aiziet nodokļi.”
- “Iemācījos sacerēt dzejoli un darboties ar mājaslapas veidošanas rīkiem.”
- “Es uzzināju, kā daba ietekmē cilvēka domāšanu.”
Arī skolotāji uzsvēra šīs dienas nozīmi:
“Sadarbība ar kolēģiem un radošais darbs ar jauniešiem ir gan profesionāli, gan personīgi vērtīga pieredze. Šādas dienas iedvesmo arī mūs!”
Starpdisciplinārās mācīšanās diena skolā veicina ne tikai zināšanu integrāciju, bet arī pašvadītas mācīšanās prasmes, radošumu, kritisko domāšanu un komunikācijas prasmes — visas tās prasmes, kas nepieciešamas 21. gadsimta cilvēkam.
Pasākuma diena apliecināja: kad mācīšanās ir saistīta ar dzīvi, tā kļūst aizraujoša. Mēs ar prieku turpināsim šo skolas tradīciju arī turpmāk!
Ielūkojies, kā katra klase risināja savu problēmjautājumu: