28. martā V.Plūdoņa Kuldīgas vidusskolā norisinājās Zaļās ceturtdienas pasākumi, kas pulcēja skolēnus un skolotājus kopīgās izglītojošās un vides sakopšanas aktivitātēs. Šīs dienas ietvaros katra klašu grupa tika iesaistīta dažādos izzinošos un praktiskos uzdevumos, sākot no radošām būvēm līdz pat zinātniskiem eksperimentiem un izlaušanās spēlēm.

5.b, 4.b un 7.b klases skolēni aktīvi piedalījās īpaši radošā uzdevumā – papīra tilta modeļa izveidē. Šī aktivitāte veicināja ne tikai skolēnu tehniskās prasmes un iztēli, bet arī sadarbības prasmes. Skolēni centās izveidot pēc iespējas stabilāku konstrukciju, pielietojot papīru kā galveno materiālu. Šis uzdevums veicināja loģisko domāšanu un ļāva bērniem praktiski izmēģināt dažādus inženiertehniskos risinājumus.

10. un 11. klases skolēni apvienojās jauktās grupās, lai veiktu laboratorijas darbus, pētot automašīnu modeļu kustību pa dažādām virsmām un slīpumiem. Šo eksperimentu mērķis bija pārbaudīt skolēnu hipotēzes un iegūt reālus datus par kustību dinamiku. Skolēni detalizēti analizēja iegūtos rezultātus un veidoja laboratorijas darbu pārskatus, attīstot savas analītiskās un pētnieciskās prasmes.

Savukārt 8.b klase piedalījās izlaušanās spēlē, ko organizēja bioloģijas, dabaszinību un ģeogrāfijas skolotāji. Skolēniem bija jāpārvar dažādi zināšanu pārbaudes uzdevumi, kas saistīti ar dabaszinātnēm, ornitoloģiju un ģeogrāfiju. Izlaušanās spēle tika atzīta par īpaši interesantu un nebijušu pieredzi, sniedzot skolēniem iespēju gan parādīt savas zināšanas, gan strādāt komandā.

Noslēdzot šo aktīvo un izzinošo dienu, visi pasākuma dalībnieki, tostarp skolotāji, piedalījās skolas apkārtnes sakopšanas talkā. Kopīgiem spēkiem tika sakopta skolas teritorija, tādējādi veicinot atbildības sajūtu par apkārtējo vidi un iedvesmojot rūpēties par to arī ikdienā.

Zaļās ceturtdienas pasākumi bija ne tikai lieliska iespēja apvienot mācīšanos ar praktiskām aktivitātēm, bet arī stiprināja skolēnu sadarbību un prasmi darboties komandā, kā arī veicināja atbildīgu attieksmi pret vidi.