2022./2023.m.g.

Kultūrizglītības programma  “Latvijas skolas soma” infografika

2022./2023.m.g.

17.-19.gs. interjera muzeja “Hoijeres kundzes viesu nams” un Liepājas muzeja apmeklējums

30. maijā, pirmspēdējā mācību gada dienā VPKV 4.b klases skolēni devās ekskursijā uz Liepāju. Vispirms projekta “Latvijas skolas soma” ietvaros apmeklējām 17.-19.gadsimta interjera muzeju “Hoijeres kundzes viesu nams”. Tajā muzeja darbiniece mūs iepazīstināja ar turīgu liepājnieku dzīvi agrāk, kad vēl nebija elektrības. Radošajā darbnīcā katrs varēja izveidot vaska sveci. Skolēni pēc tam atzina, ka viņiem visvairāk patikusi bērnistaba ar senatnīgo vilciena trasi, leļļu porcelāna trauku servīzīti un citām izsmalcinātām rotaļlietām. Vairākiem atmiņā palikušas augstās gultas ar baldahīnu. Tā arī palika līdz galam nenoskaidrots, kāpēc tā laika cilvēkiem zem gultas ir podiņš.

Apmeklējām arī Liepājas muzeju, kurā piedalījāmies muzejnodarbībā “Kas ir muzejs?”. Tā bija iespēja ieskatīties muzeja krājumos, kur ikdienā apmeklētājus neielaiž. Uzzinājām, kā muzejā nonāk seni priekšmeti, ko ar tiem dara muzeja darbinieki, kur un kā tos glabā. Skolēni atzina, ka viņiem visinteresantākā šķitusi gleznu krātuve. Patikuši arī tautastērpi, ikdienas priekšmeti un ieroči. Divi 4.b klases skolēni izteica vēlmi nākotnē strādāt muzejā.

Ekskursiju noslēdzām piedzīvojumu parkā “Tarzāns”. Klasei šī parka apmeklējums bija par brīvu, jo dāvanu karte vinnēta konkursā, mācoties 3.klasē. Piecās dažādas sarežģītības trasēs katrs varēja pārbaudīt savu drosmi un izveicību, katrs varēja teikt, ka ir kaut mazdrusciņ, tomēr pārvarējis sevi pašu. Skolēni pēc ekskursijas atzina, ka labprāt uz “Tarzānu” brauktu atkal.

Informāciju sagatavoja skolotāja Ilze Babra

Kuldīgas Dzīvā muzeja ”Senās Kuldīgas stāsts” apmeklējums

9. maijā 4.c klases skolēni devās uz Kuldīgas Dzīvo muzeju ”Senās Kuldīgas stāsts”.  “Dzīvajā muzejā” ir kā pastaiga cauri vēsturei. Šeit gida pavadībā iespējams interaktīvā veidā uzzināt par notikumiem dažādos laika posmos Kuldīgā – par cietumsodiem, par hercoga Jēkaba kuģiem, tirdzniecības plāniem, par Kuldīgas spožumu un postu.

Gids dzīvajā muzejā “Senās Kuldīgas stāsts” savu stāstījumu iesāk ar 1242. gadu, kas tiek uzskatīts par Kuldīgas dibināšanas gadu, pastāsta par notikumiem, kam Kuldīga gājusi cauri – Livonijas konfederācijas laiku, Kurzemes un Zemgales hercogistes laikiem, īpaši pieskaras hercoga Jēkaba valdīšanas laikam. Apskatīti tiek arī bada gadi un mēra laiks. Nobeigumā gids iepazīstina apmeklētājus ar faktiem, par kuriem mēs varam lepoties šodien.

Skolēnu komentāri:

  1. Kristiāns-bija forši, nobijos no skeleta.
  2. Alīna- man ļoti patika, nebiju bijusi šajā muzejā.
  3. Fēlikss- interesanti stāstīja gide.
  4. Luīze- muzejā bija baisi, bet man patika, aiziešu kopā ar ģimeni.
  5. Maija- kopā ar klasi bija interesanti. Nobijos no mirušā cilvēka.
  6. Valters- mani ielika moku sienā, man patika.

Informāciju sagatavoja skolotāja Rita Bidzāne

Interaktīva nodarbība ‘’Ciemos pie Turaidas fogta’’

11.maijā VPKV 10. klases skolēni devās ekskursijā uz Siguldu. Programmas ‘’Latvijas skolas soma’’ ietvaros apmeklēja interaktīvo nodarbību ‘’Ciemos pie Turaidas fogta’’ Programmas laikā skolēniem bija iespēja iegūt zināšanas par Latvijas vēsturi 14.-16. gadsimtā nepiespiestā, atraktīvā veidā, izspēlējot lomu spēli Turaidas pilī un izjūtot vēstures aromātu caur vaska smaržu un senu lietu valdzinājumu. Skolēniem, tērpjoties viduslaiku apģērbā, iejutās  bruņinieku vai zemnieku lomās, uzzināja par iedzīvotāju dalījumu kārtās un fogta amata funkcijām. Bruņinieki pasniedza fogtam programmas veidotāju sarūpētas dāvanas, bet zemnieki – nodevas. Viesošanās laikā Turaidas fogta un rakstveža vadībā skolēni  apguva viduslaiku manieres un rakstīšanas iemaņas. Stāstu par viduslaikiem Turaidā papildināja viduslaiku mūzika un kamīna gaisma, kā arī ekskursija uz Turaidas pils ekspozīcijām.

Informāciju sagatavoja skolotāja Līga Zeidaka

 

Latvijas Okupācijas muzeja nodarbība “Vēstures izzināšana Stūra mājā”

Piektdien, 28.aprīlī V. Plūdoņa Kuldīgas vidusskolas 11.a2 jaunieši apmeklēja  Latvijas Okupācijas muzeja nodarbību “Vēstures izzināšana Stūra mājā”. Tur mūs sagaidīja ļoti zinošs un atraktīvs gids, kurš jauniešiem saprotamā veidā pastāstīja par šausminošajām lietām, kas notika Stūra mājā.  Ekskursija pa Stūra mājas dažādām cietuma telpām  bija ļoti izzinoša  un jauniešu domas par redzēto:

  • Ieguvums – jaunas zināšanas par vēsturu, lielisks gids.
  • Noderīgi uzzināt faktus, reāli dramatiskus notikumus, kuri notikuši te pat Latvijā, vēsturē. Saprast un novērtēt mūsu šī brīža brīvību!
  • Apbrīnoju to kā gids pasniedza šo vērtīgo “vēstures stundu”. Tiešām interesanti visu izstāstīja, daudz palicis prātā. Izbaudīju ekskursiju pa Stūra māju, noteikti ieguvu daudz vēsturisku zināšanu un priekštatu par traģiskajiem notikumiem, kas tur ir notikuši.

Ļoti interesanti un izglītojoši, labs gids. Šis ir muzejs, kuru es noteikti ieteiktu apmeklēt arī citiem.

 

Informāciju sagatavoja skolotāja Guntra Krūkliņa

Liepājas teātra izrāde bērniem “Sniegbaltīte un septiņi rūķīši”

5.aprīlī 2.a, b klašu skolēni devās uz Liepājas teātri, lai noskatītos muzikālu izrādi bērniem “Sniegbaltīte un septiņi rūķīši”.

Liepājas teātra mājaslapā rakstīts, ka šī ir viena no tām pasakām, kuru zina jebkurš bērns vai pieaugušais, kura sirdī saglabājusies bērnības prieka smarža. Iedomāsimies, kā izskanētu šī pasaka, ja to pārstāstītu mūsdienu bērns! Neatkarīgi no laika vai tā diktētās rotaļlietu modes, pasakas galvenā doma ir, paliek un paliks par cilvēka dvēseles tīrības un skaistuma nozīmi. 

Izrāde tikusi nominēta 2015./2016. sezonas “Spēlmaņu nakts” balvai nominācijā “Gada izrāde bērniem vai pusaudžiem” un saņēmusi “Spēlmaņu nakts” Bērnu žūrijas specbalvu.

2.b. klases skolēniem izrāde patika, jo tā bija mūsdienīga. Skolēni saka, ka visspilgtāk atmiņā palikuši septiņi rūķīši, it īpaši rūķītis ar īstu motorzāģi, kuru izrādes laikā arī piedarbinātu izmantoja. Interesantas bija dekorācijas, kā, piemēram, ļaunās pamātes spogulītis. Tas bija milzīgs, bet, savukārt, septiņu rūķīšu māja bija maza, jo visiem rūķīšiem grūti bija atrast vietu, kur gulēt.

Informāciju sagatavoja skolotāja Krista Ciekale

Latvijas Nacionālā teātra izrāde “Sapnis vasaras naktī” 

29.martā V.Plūdoņa Kuldīgas vidusskolas 11.a1 jaunieši apmeklē  Latvijas Nacionālais teātrī, komēdiju “Sapnis vasaras naktī”.  Par pašu teātri  jaunieši atsaucās, ka patīkami aplūkot skaistos teātra griestu dekorējumus. Jauniešu atsauksmes pēc teātra izrādes:

  • Interesants skatuves plāns, kas mums palīdz veikt pašu izrādi. Varēja labi pasmieties.
  • Teātris bija ļoti savdabisks un interesants, ļoti izbaudīju šo iespēju apmeklēt šāda veida teātri.
  • Teātra izrāde bija ļoti skaista un ar domu. Aktieru tēlojums bija brīnišķīgs, bija brīži, kur varēja labi pasmieties.
  • Interesanta teātra kompozīcija, sadalot paralēlās dzīvēs un notikumos. Man patika vairāk nobeiguma daļa, kura lika vairāk uzjautrināties.
  • Super!!! Patika viss šajā izrādē!

  

Informāciju sagatavoja skolotāja Guntra Krūkliņa

Liepājas teātra izrāde “Polianna”

21.martā 4.a, 5.a, b, 6.a, b klašu skolēni viesojās Liepājas teātrī, lai baudītu Latvijas skolas somas pasākumu -izrādi “Polianna.” Skolēni izrādes laikā ar lielu interesi vēroja, kas notiek ar depresijas māktas pilsētas iedzīvotājiem, kad tajā ieradās vienpadsmit gadus veca meitene Polianna, lai ar prieka spēles palīdzību pierādītu apkārtējiem, ka pasaule ir ļoti jauka vieta, kurā dzīvot. It sevišķi savai krustmātei Pollijai, kura nocietinājusi savu sirdi un neļaujas nedz priekam, nedz emocijām. Vai pilsētiņas iedzīvotāji ļausies prieka spēlei? Vai krustmāte atvērs savu sirdi priekam un mīlestībai? Mazai Poliannai viss izdevās! Pilsētiņas iedzīvotāju acis iemirdzējās priekā un prieka spēle kļuva par mīļāko spēli šajā pilsētā.

  • Estere 5.b-: Polianna bija ļoti interesanta izrāde. Tur bija visādas emocijas es pat saku raudāt tad kad Poliannu nobrauca mašīna,šijā izrādē ir profesionāli aktieri viņi tik labi tēloja. Viss bija ļoti skaisti un perfekti noformēts. Es jums ieteiktu tur aizbraukt!
  • Lizete 5.b.: Polianna bija ļoti laba izrāde! Man ļoti patika, bija gan smieklīgi, gan interesanti!!
  • Gustavs D. 5.b: Bija smieklīgi!
  • Annija 5.b: Man patika, ka Pollianna bija ļoti laimīga visu laiku.Man nepatika, ka viņas krustmāte bija nejauka pret daudziem cilvēkiem. Mani sabēdināja, ka Polliannai mašīna uzbrauca virsū.
  • Rolands 5.b.: Man patika, kā Polianna dziedāja to jauko dziesmu. Vēl man patika- stāsts, cilvēki, skatuve, mazā mājiņa uz skatuves.
  • Sabīne S. 5.b: Man ļoti patika viss izrādē. Man likās, ka izrāde bija ļoti laba, vienā brīdī bija bēdīgi un protams arī bija dažās vietās smieklīgi. Visiem iesaku noskatīties!
  • Gustavs B. 5.b: Teātris bija ļoti foršs un interesants. Mana mīļākā daļa bija, kad divi tēli bučojās.
  • Niks 5.b: Man šķiet, ka teātris bija interesants, jo bija labs stāsts un humors. Es ieteiktu savai ģimenei.
  • Man ļoti patika teātris “Polianna”. Tas bija ļoti interesants un aizraujošs. Kad pirmā daļa beidzās, es nevarēju sagaidīt otro daļu! Es visiem ieteiktu šo teātri!
  • Anastasija 5.b: Es ieteiktu šo izrādi visiem, jo viņa bija smieklīga un mīļa. Šī izrāde ir nedaudz pamācoša. Man ļoti ļoti patika šī izrāde labprāt paskatītos vēlreiz.
  • Marija 5.b: Ļoti patika mušas. Tās bija ļoti smieklīgi, kā viņas dejoja. Dziesmas arī bija labas.
  • Anete 5.b: Man izrāde patika. Uz izrādes beigām, kad Poliannu notreieca mašīna, man bišķiņ nobira asara. Bet man visvairāk patika, kad tās mušas dejoja.
  • Renē 5.b: Man personīgi dikti patika šī izrāde! Man šķita ka bija vietas, kuras lika pasmieties, un bija vieta, kur palika bēdīgi. Bet tās beigas bija biškin negaidītas. Ļoti laba izrāde “Polianna” iesaku jebkuram.
  • Adriana 5.b: Izrāde Polianna bija ļoti forša. Tur bija daudz emociju un uz beigām gribejās raudāt. Izrāde likās īsa -pat gribejās, lai ir ilgaka.

Prezentācija

Informāciju sagatavoja skolotāja Aiga Lagzdiņa, Agnese Kārkliņa, Māra Megne.

Ielūdz “Suitu sievas”

9.martā 8.a un 8.c klases skolēni apmeklēja Alsungu, lai iepazītu tradīcijām bagāto Suitu novadu.

Tikšanās reizē skolēniem bija iespēja iepazīt senlaicīgo, īpatnējo dziedāšanas veidu- burdonu un iemācīties to dziedāt. Dalībnieki tika iesaistīti rotaļās un stāstos par Suitu novada izveidošanos un īpatnībām.

Skolēniem bija iespēja apskatīt Livonijas ordeņa pili, sv. Miķeļa katoļu baznīcu, vēsturisku ekspozīciju tūrisma informācijas centrā.

Skolēni piedalījās sklandraušu meistarklasē un varēja nogaršot pašu pagatavotus tradicionālos sklandraušus.

Informāciju sagatavoja skolotāja Aira Bērzkalne

Stikla pūšanas praktiskā un teorētiskā nodarbība

23. februārī 4.b klases skolēni tikās ar stikla pūtēju Andreju Virbuli no Ventspils. Pieredzējušais stikla pūtējs aizrāva bērnus ar savu stāstījumu par stikla pūšanas tradīcijām un paņēmieniem. Bērniem tika uzdoti jautājumi par stiklu, atbildot uz kuriem varēja iegūt balviņu- stikla kuloniņu. Daži drosmīgākie asistenta uzraudzībā varēja paši pamēģināt pūst stiklu. Uzzinājām, ka vienīgā vieta Latvijā, kur var iegūt stikla izgatavošanai piemērotās kvarca smiltis, ir Riežupes alas tepat pie Kuldīgas. Vispārsteidzošākais bija tas, ka, izrādās, stiklu var arī sasiet mezglā!

 

Informāciju sagatavoja Ilze Babra

Cēsu Mazā teātra izrāde “Dullais”

8. marts, skatītāji 7.a, b, c, 8.b, 9.a, b, c kl. skolēni.

Programmas Latvijas skolas soma ietvaros skolēni noskatījās Cēsu Mazā teātra izrādi ‘’Dullais’’. Kā izrādes gaitā skatītājiem pastāstīja aktieri, izrāde veidota pēc Sudraba Edžus noveles ‘’Dullais Dauka’’ motīviem, iekļaujot tajā arī pa kādai mūsdienu ainai – atmiņas no aktieru skolas laika.

Dauka ir mazs zvejniekciema puika, un viņa galvenā īpašība ir neatlaidīga zinātkāre. Dauka palīdz mātei pelnīt naudu iztikai, ganot cūkas, un tad viņam ir daudz laika domāt par aizraujošiem jautājumiem, piemēram, – kur paliek saule vakaros, kad tā iegrimst jūrā? Un vai tiesa, ka zeme esot apaļa un griežoties?

Kā atzina skolēni, izrādi nemaz nav bijis tik vienkārši saprast, tā likusi padomāt, salīdzināt skolu 20.gadsimta sākumā un šobrīd. Atšķirības ir, tomēr pats galvenais un būtiskais paliek nemainīgs – Dullā Daukas sindroms jeb mūžīgās alkas izzināt pasauli, nemitīgi paplašināt redzesloku, zināšanas, tiekties pēc kaut kā jauna, censties noskaidrot, kas ir tai vietā, kur saule ik vakaru pazūd, kas notiek ar sauli aiz tālā apvāršņa…, meklēt ideālus, neieslīgt vienmuļā rutīnā.

Skolēnu atsauksmes.

Una Lorberga: “Es šo izrādi īsti nesapratu, bet bija interesanti skatīties. Izrādē bija pārāk biežas notikumu maiņas, tāpēc grūti visam izsekot līdzi. Bija arī dažas vietas, kurās es sapratu kas un kāpēc notiek, bet tādas bija ļoti maz.

Man bija smieklīgi skatīties, kā aktieri muļķojas. Nākamreiz iesaku veidotājiem izrādi radīt loģiskāku!”

Anna Miķelsone: “Manuprāt, es izrādi labāk būtu uztvērusi, ja tā notiktu citā zālē un pirms tam būtu noskatījusies animācijas filmu. 

Izrāde mums centās parādīt un pierādīt, ka centība un apzinība ir svarīga, ja gribi sasniegt mērķi.”

Valters Jūrmalis: “Izrāde bija par mazu zēnu, kura galvenā īpašība ir zinātkāre. Viņam daudz jādomā par dažādiem jautājumiem, piemēram, vai zeme ir apaļa, kur pazūd saule?

Citi cilvēki mēģināja iemācīt turēties pie zināmā un necensties visu noskaidrot. Ja būtu pirms izrādes izlasīts stāsts, tad būtu vieglāk saprast. Galvenā doma – tiekties pēc jaunām zināšanām.”

Paula Bādere: “Izrāde bija interesanta un neparasta. Man patika kā viņi attēloja tēlus un, ka viņi arī zīmēja izrādes laikā uz tāfelēm, lai palīdzētu iztēloties notikumus.”

Ance Šleckus: “Teātra izrāde bija ļoti interesanta. Izrādē bija aktieri, kurus es jau biju redzējusi seriālos, kas padarīja vēl interesantāk šo izrādi. Kopumā man šī izrāde patika.” 

Kaspars Palacis: “Man patika aktieru humora izjūta un, cik patiess bija tēlojums.” 

Roberts Serpāns: “Man patika šī izrāde, jo tur bija daudz interesantu un izzinošu situāciju, tajā bija projecēšana uz ekrāna. Es ieteiktu šo izrādi arī citiem!”

Alise Robežniece: “Man patika. Sākumā vajadzēja iedziļināties un tad notikumi kļuva saprotami. Nesaprotu, kāpēc daļa skolēnu atnākuši uz izrādi, ja runā un neskatās.”

Endžija un Daniela: “Nepatika. Vispār nesapratām, par ko ir runa.” 

Kirils Panovs: “Man īsti nepatika, dēļ tā, ka lielākā daļa no jokiem, bija vairāk saistīti ar to grāmatu. Cilvēks, kurš nelasīja to grāmatu, kā, piemēram, es personīgi, tos jokus nesaprata.”

Laura Adrija Olševska: “Izrāde noteikti bija interesantāka tiem, kas bija lasījuši darbu “Dullais Dauka”. Godīgi sakot, man, kā vienai no tiem, kas darbu nebija lasījuši, izrāde tik un tā šķita interesanta, taču tajā bija ļoti jāiedziļinās. Patika radošā pieeja – izmantojot kameru un projektoru.” 

  

Informāciju sagatavoja skolotāja Inese Reisa

 Latvijas Nacionālā teātra izrāde “Sapnis vasaras naktī”

24. februārī 12.a klases skolēni devās uz Rīgu, lai apmeklētu teātra izrādi Latvijas Nacionālajā teātrī.

Skolēnu sniegtās atsauksmes par izrādi.

#“Manuprāt izrāde bija interesanta, bet tā nebija priekš manis. Daudz aspektus nesapratu un likās nevajadzīgi, dažreiz bija jūtama nepatika sēdēt un to visu skatīties. Visvairāk patika Romeo un Džuljetas izrādes mācīšanas, tās daļas bija humora pilnas.”

#“Vispatīkamākās sajūtas radīja tas, ka atradāmies Latvijas Nacionālajā teātrī, kas ir ievērības cienīga vieta – skatuves dažādās tehniskās funkcijas, 20.gs. arhitektūra, svinīgā sajūta, profesionālie aktieri. Taču pati izrāde man ļoti nepatika, tiešām biju gaidījis ko citu, labi, ka “amatieru” uznāciens “izglāba” visu izrādi un radīja labas emocijas izrādes nobeigumā. Taču izrāde bez “amatieru” ainām bija nesaprotama, nešķīsta, netikumīga, ar aplamām interpretācijām – noteikti neieteiktu nevienam!”

#“Bija diezgan labi, interesanti, oriģināli. Ļoti iesaku citiem, jo nemaz neatgādina klasisku teātra izrādi. 10/10”

#“Izrāde bija normāla, interesantas ainas. Var ieteikt citiem, bet vēlams pieaugušām personām. Patika amatiera teātra daļa.”

#“Man ļoti patika izrāde! Noteikti ieteiktu citiem to apmeklēt!”

#“Ļoti patika izrāde! Noteikti iesaku to apmeklēt arī citiem! Varbūt sākumā izrāde liksies dīvaina, jo nevar saprast, kas notiek, bet pēc tam jau tā paliek skaidra. Izrāde noteikti ir tā vērta, lika pat smieties līdz asarām! :)”

#“Es noteikti iesaku citiem apmeklēt! Man ĻOTI patika izrāde. Seņkovs ir mākslinieks! Režija, aktieri – viņu tēlojums, scenogrāfija, horeogrāfija – viss bija perfekti!”

#“Izrāde bija interesanta, ar labiem vizuālajiem efektiem, smieklīgā (nosacīti), bet dažos mirkļos grūti saprotama. Ieteiktu to apmeklēt kādam, kas ir izlasījis šo Šekspīra darbu, pēc kā pamatiem šī izrāde ir radīta. Tas palīdzētu labāk saprast izrādes notikumus un dotu iespēju salīdzināt Šekspīra oriģināldarbu ar šo interpretāciju.”

#“Šī izrāde man lika aizdomāties par to, kā mēs sapņojam un darām ikdienišķas lietas. Bieži vien var sajaukties kopā un nevaram atšķirt sapņus no realitātes. Tas tur bija parādīts smieklīgi.”

Informāciju sagatavoja skolotāja Linda Reimane

Liepājas teātra izrāde “Sniegbaltīte un septiņi rūķīši”

22.februārī 1.a, 1.b, 1.c un 2.c klase apmeklēja Liepājas teātra izrādi “Sniegbaltīte un septiņi rūķīši”. Pirmklasniekiem tā bija pati pirmā ekskursija, tāpēc ļoti gaidīta un īpaša.

Visiem zināmā izrāde bērnus pārsteidza ar mūsdienīgiem tēliem, dekorācijām, mūziku un aktierspēli. Pēc izrādes bērni dalījās savos iespaidos par izrādi. Viņiem ļoti patika brigāde “Septiņi rūķīši”, Sniegbaltīte, Spogulis un Mednieks.

Bet kā jau visās pasakās Labais uzvar Ļauno. Arī šoreiz mīlestība uzvarēja ļaunumu.

 

Informāciju sagatavoja skolotāja Ieva Bergmane

Liepājas teātra izrāde “Polianna”

18.janvārī 3.a, b, c klases apmeklēja Liepājas teātra izrādi “Polianna” projekta Latvijas skolas soma ietvaros. Izrādē bija daudz pārsteigumu, arī pārdzīvojumu, bet vislabāk visiem patika Poliannas “Prieka spēle”, kurai vārdus daudzi skolēni līdz teātra beigām jau bija iemācījušies un varēja, aktīvi aplaudējot, dziedāt līdzi aktieriem.

Informāciju sagatavoja skolotāja Ilona Incenberga 

Spēlfilma “Ziemassvētki džungļos”

Pēdējā 2022.gada mācību nedēļā, pirms pašiem Ziemassvētkiem, VPKV 1.-5.klašu skolēni Latvijas skolas somas projekta ietvaros skatījās jauno latviešu spēlfilmu “Ziemassvētki džungļos”. Filma stāsta par desmitgadīgo Paulu, kuras ģimene pārcēlusies uz eksotisku valsti, jo tēvs ir ģeologs un strādā zelta raktuvēs. Paula ilgojas pēc Ziemassvētkiem, taču ko darīt, ja nav ziemas? Izrādās, Paulas jaunais draugs Ahims ir dzirdējis, ka arī džungļu biezoknī dzīvo Ziemassvētku šamanis. Plāns ir rokā! Tomēr bērni nenojauš, cik bīstami un aizraujoši piedzīvojumi viņus sagaida ceļā: pazemes alas, džungļu gari, kanibāli, neparasti dzīvnieki un daudz kas cits!        

1. kl. skolēnu atsauksmes par filmu:

  • “Man patika viss.”
  • “Man patika skaistā daba un dzīvnieki.”
  • “Bija jautri, kad kanibali izņēma mobilos telefonus, nevis ieročus.”
  • “Cik labi, ka izdevās atbrīvot ieslodzītos cilvēkus!”
  • “Es priecājos, ka vientuļais vīrs izrādījās Ziemassvētku vecītis un atnesa dāvanas.”
  • “Man patika tas brīdis, kad atnāca salavecītis pie bērniem ar dāvanām.”
  • “Man patika lielais putns un meitene, bet nepatika viens puisis, jo viņš meloja meitenei.”
  • “Man patika, ka apcietināja cilvēkus.”

2.kl. skolēnu atsauksmes:

  • “Man patika, ka filmu varējām skatīties klasē. “
  • “Patika bērnu piedzīvojumi meklējot Ziemassvētku šamani džungļos. Interesanti bija arī , kad visi  cilts iedzīvotāji izvilka mobilos telefonus, lai nofotografētu Paulu.”
  • “Mēs arī gribētu piedzīvot šādus Ziemassvētkus!”

3.kl. skolēni par LSS filmu

  • Laura : “Es biju pārsteigta, ka meitene var būt tik drosmīga.”
  • Tīna: “Es apbrīnoju, ka bērni no dažādām valstīm mācēja sadarboties un atrast kopīgu valodu.”
  • Emīlija: “Man patika, ka bērni nepadevās meklējot šamani.”
  • Keita: “Man  patika kad visi bija laimīgi un kad vientuļais cilvēks kļuva labsirdīgs un Ziemassvētku vecītis.”
  • Vairākiem: “Man patika, ka vecāki Paulu atrada džungļos!”
  • Anete: “Man patika, ka beigās viss bija labi un visi bija priecīgi!”
  • Teofils: “Man patika, ka zēns gribēja palīdzēt Paulai.”
  • Elisa: “Man patika, ka Paula un zēns izlaida no būra džungļu karalieni.” Daudziem patika, ka visi beigās dabūja dāvanas!
  • Kate: “Man patika visa filma.” 
  • Niks: “Man patika , ka niknais jūrasbraucējs tapa  par labo Ziemassvētku vecīti.” 

4. un 5.kl. skolēni uzzināja daudz jauna par nelegālo raktuvju esamību džungļos, par to darbību un organizācijām, kuras cīnās pret dabas postīšanu. Skolēni iepazina, kādi ir dzīves apstākļi džungļos, kā siltajās zemēs svin Ziemassvētkus, aizdomājās par ģimeniskajām vērtībām un to, cik svarīgi ir, kad tev ir mājas. Saprata, cik svarīga ir ģimene un, kas ir īstais draugs.

Zīmējuma autore  3.b kl. Annija Strade-Laktiņa

Informāciju sagatavoja skolotāja Agnese Kārkliņa

Muzikālā izrāde ,,Princeses dārgumu lāde”

2022. gada 7. decembrī 1., 2. un 3.c klašu skolēniem bija iespēja noskatīties programmas Latvijas skolas soma piedāvāto muzikālo izrādi ,,Princeses dārgumu lāde’’. Bērni aizrautīgi iesaistījās Princeses dārgumu – muzikālās lādītes atvēršanas noslēpuma minēšanā, minēja mīklas, dziedāja un dejoja. Visiem izrāde ļoti patika.

Pēc pasākuma 1. klašu  bērni vērtēja redzēto, zīmējot, rakstot princesei vēstules (1.b, 1.c) un veidojot no plastilīna (1.a) redzētos notikumus.

2.a klases skolēniem visvairāk patika dziesma Oliņ, boliņ, kura tika izpildīta repa stilā. Bērni pēc pasākuma klasē dziedāja šo dziesmu jau ar pašu izdomātiem vārdiem.

Arī 2.b klases bērniem šis koncerts patika, jo mainījās dziesmas un aktivitātes.

2.c klases skolēniem  patika kopā ar princesi izzināt mūzikas lādes noslēpumus, minēt kādu instrumentu var saklausīt, interesantie video fonā, kopā dziedāšana un darbošanās.

 3.c klases bērni raksta: ,,Patika, ka varēja kopā ar princesi dziedāt un dejot.” ,,Ļoti patika dziesma “Oliņ, boliņ”. ,,Ļoti patika princeses izpildītās dziesmas.”

Kopā ar Princesi skolēni uzzināja daudz jauna par mūzikas instrumentiem, terminiem un vēsturi.

Zīmējumu autori 1.c klases skolēni Renārs, Patrīcija, Marija. 

Informāciju sagatavoja skolotāja Saiva Peskopa

Mācību ekskursija uz Rīgas Motormuzeju

2022. gada 21.oktobrī pirmo mācību procesa cēlienu 8.a, 8.b un 8.c klašu skolēni noslēdza ar izzinošu muzejpedagoģisku nodarbību Rīgas Motormuzējā (programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros).

Nodarbības teorētiskajā daļā skolēni tika iepazīstināti ar Tomasu Alvu Edisonu- izcilu zinātnieku un izgudrotāju-, viņa slavenākajiem izgudrojumiem un to, kā tie ietekmējuši pasaules industriālo attīstību, sākot no gaismas iedegšanas ikvienā mājā līdz pat elektroautomobiļiem un to uzlādei Latvijā.

Nodarbības praktiskajā daļā skolēni varēja iejusties Edisona lomā un izveidot elektrisko spuldzīti, kā arī noskaidrot, kāpēc elektrību ražo ābols un citrons.

Noslēgumā skolēni varēja apskatīt un apbrīnot muzeja seno spēkratu ekspozīciju un klausīties stāstu par autobūves pirmssākumiem pasaulē.

Nodarbības beigās 8.a, 8.b un 8.c klases saņēma diplomu par izrādīto zinātkāri, priekšzīmīgu uzvedību un patiesu interesi, apmeklējot Rīgas Motormuzeju.

Informāciju sagatavoja skolotājas Inese Reboka, Inga Šabāne, Aira Bērzkalne

Liepājas simfoniskā orķestra muzikāli-simfoniskā pasaka “Pēterītis un vilks”

2022. gada 20. oktobrī 4.c klases skolēni vēroja digitālu priekšnesumu.

Simfoniskā pasaka “Pēterītis un vilks” ieveda mazos klausītājus mūzikas pasaulē un iepazīstināja ar orķestra instrumentiem, kas šoreiz izspēlēja pasakas varoņu lomas.

Pēterīša tēmu izpildīja vīterojošie stīgu instrumenti, vilka tēmu izspēlēja brašie mežragi, Pēterīša drauga putniņa vīterošanu attēloja aizrautīgā flauta, pīles lomā — skanīgā oboja, ar kaķa mīkstajām ķepām soļoja klarnete, bet vectētiņa veidoja tēmu izspēlēs fagots.

Koncerta gaitā bērni mācījās saklausīt dažādu instrumentu skaņas un sasaistīt tās ar putnu un dzīvnieku tēliem skaņdarbā.

Koncerta centrā bija Liepājas Simfoniskais orķestris, kas raisa jauno skatītāju fantāziju, ļauj katram uzburt savu tēlu pasauli. 

Skolēnu komentāri.

  • Kristiāns: ,,Pasaka bija forša, man patika ļaunais vilks.”
  • Alīna: ,, Man ļoti patika, ka orķestra māksliniekiem bija maskas.”
  • Fēlikss: ,,Interesanta, radoša, dzīvnieku pilna.”
  • Luīze: ,,Tā bija pasaka, ko nebiju vēl redzējusi un tā bija interesanta.”
  • Maija: ,,Pasaka bija interesanta, man patika skaņdarbs.”

Informāciju sagatavoja skolotāja R. Bidzāne

Latvijas skolas somas projekta pasākums “CEĻŠ UZ LIELO SKATUVI” ar grupas “Citi zēni” māksliniekiem Dagni Roziņu un Robertu Memmēnu

2022. gada 13. oktobrī mūsu skolas 9.-12.kl. skolēni devās jautrā un tai pat laikā izzinošā ceļojumā pa mūzikas attīstības līkločiem. Jaunie mākslinieki atraktīvā veidā ar muzikālajiem piemēriem (tika izpildīti fragmenti no E.Preslija, Dž.Brauna, M.Džeksona u.c. pasaulslavenu mākslinieku hiti) demonstrēja to, ka mūzika ir cikliska, dažādu laikmetu muzikālie žanri ietekmējas viens no otra un, ka mūzikā nav nejaušību. Mākslinieki parādīja, ka personības veido mūzikas vēsturi.

Muzikālais ceļojums caurvijās ar mākslinieku stāstu par savu ceļu mūzikā, par to, kā zēni no lielām un mazām Latvijas pilsētām, ar un bez muzikālās izglītības aizkļuva līdz Eirovīzijas Lielajai skatuvei. Jaunie mākslinieki iedvesmoja skolēnus ar vārdiem “Dzīvē viss ir iespējams! Seko saviem sapņiem!”

Vairāk par koncertlekciju- skolēnu pārdomās un atsauksmēs:

11.klases skolēni:

  • Grupas dalībnieki sevi jau ir pierādījuši augstā līmenī, kad piedalījās šī gada Eirovizijā, aizstāvot Latvijas valsts godu. Viņi izceļas ar savu atraktivitāti uz skatuves. Arī šodien, lai viņi bija tikai divi, ar savu enerģiju noteikti piesaistīja publiku. Ja skatuves mākslinieki ir atraktīvi un pozitīvi “uzlādēti”, pasākums ir izdevies! Un šodienas pasākums bija izdevies! Ļoti patika viena no izvirzītajām aktivitātēm, dziedot dziesmu, piesaistīt dažus skolotājus, kuri mēģināja šo dziesmu turpināt dziedāt. Noderīgi un atmiņā paliekošs būs stāstījums par dažādu laiku mūzikas apvienojumu mūsdienu mūzikas pasaulē. Runājot par mīnusiem, manuprāt, pasākums varēja būt nedaudz garāks, jo beigās bija neliels apjukums, jau beidzās? Kopumā man un maniem vienaudžiem noderīgs pasākums, jo mūzikas mācībā būs noderīgi fakti, piemēram, kā viņi izveidoja savu Eirovīzijas dziesmu “Eat Your Salad” spēlēja pāris akordus, katrs ar instrumentu iespēlē kādu melodiju. Protams, ne visiem arī tas izdodas, taču iedvesmoties no šādiem stāstiem ir ļoti vērtīgi.
  • Man patika enerģija, kas nāca no abiem mūziķiem, taču, manuprāt, bija brīži, kad tā šķita nedaudz pārspīlēta. Uzzināju vai, pareizāk sakot, nebiju līdz šim tik tālu aizdomājies, ka lielākā mūsdienu mūzikas žanri ir cēlušies pateicoties Elvisam Preslijam. Atcerējos, ka dziesmas uzrakstīšanai pilnīgi pietiek tikai ar 3 akordiem, vienkārši mainot to secību. Man patika, ka šī ‘’lekcija’’ tika pasniegta ar mūzikas un dziesmu palīdzību, jo vienmēr patīkami dzirdēt kādu sev pazīstamu vai mīļu dziesmu. Par šo pasākumu man ir tikai pozitīvas domas un noteikti to neuztveru kā zemē nosviestu laiku.
  • Lekcijā bija tiešām laba un tāda vienkārša, viegli uztverama. Abi mūziķi labi izjūt skatuvi un bija baudāmi gūt viņu enerģiju klausoties. Interesanta lieta ko uzzināju, ka mūzika iet uz riņķi. Tas noteikti noderēs rakstot dziesmas, zināšu ka nav jābaidās no tā kas jau ir rādīts, kā piemēram trīs akordi kuri skan labi var droši izmantot neskatoties uz to ka iepriekš kāda dziesma ir ar tādiem pašiem akordiem. 
  •  Manuprāt, ļoti noderīga atziņa ko guvu no sī pasākuma un noteikti vēlos aiziet uz kādu no grupas “Citi zēni” koncertu.
  • Šodien mūsu skolā, V. Plūdoņa Kuldīgas vidusskolā, uzstājās grupa “Citi zēni” un pasākumā piedalījās grupas  vokālists un saksofonists – Dagnis Roziņš un grupas bass – Roberts Memmēns.
  • “Lekcija” bija par un ap mūzikas gaitām cauri blūzam, rokam, mūsdienu mūziku un kripatiņa no klasiskā. Spēlētas un arī protams dziedātas tika arī dažas dziesmas no grupas repertuāra, Raimonda Paula dziesma, “laternu stundā” un arī Prāta vētras dziesma.
  • Koncertā puiši stāstīja par Maiklu Džeksonu un Krisu Braunu, arī izpildot attiecīgo mūziķu muzikālos piemērus. Pasākums bija jautrs, labāks nekā manas sākuma ekspektācijas. Gaidīju ka uzstāsies arī grupas solists, Jānis Pētersons, taču ņemot vērā ka puiši bija tikai divi, viņu enerģiju varēja just visā zālē.

9.kl. skolēni:

  • Viss patika un uzzināju kaut ko par mūziku senāk.
  • Manuprāt, pasākums bija diezgan noderīgs un interesants. Ļoti interesanti bija klausīties, ka viņi abi izdomāja kļūt par mūziķiem un kā viņi to panāca. Noderēja arī tas kad viņi pastāstīja, kad viņiem viss nemaz nebija tik viegli nokļūt līdz tam visam.
  • Pasākums bija ļoti interesants, iedvesmojošs un tajā pašā laikā arī izglītojošs. “Citi Zēni” mūzikas vēsturi prata izstāstīt tā, ka pat visslinkākais skolēns klausījās ar lielu interesi un aizrautību. Viņi parādīja savas un citu mūziķu dziesmas no pavisam cita skatu punkta, iedvesmoja ar savu stāstu – par to, kā viņi, sākot no nulles, tika līdz pat lielajai “Eirovīzijas” skatuvei.
  •  Izglītojošs un izklaidējošs pasākums. Informācija tika pasniegta interesantā veidā.
  • Aizraujoša stunda. Ļoti daudz uzzināju par mūzikas vēsturi.
  • Bija interesanti. Man patika tas, ka manas esošās zināšanas par mūziku tika papildinātas.

10.kl. skolēni:

  • Secinājumi – vecā mūzika vienmēr atgriežas.
  • Man ļoti patika, šis mūsu skolā bija kaut kas neparasts, kaut kas, kas nebija bijis. Būtu labi, ja kaut kas šāds būtu biežāk!
  • Guvu lielāku izpratni par popmūziku mūsdienās un senāk, kā arī par to kā ir radušies jauni mūzikas žanri savienojoties citiem mūzikas žanriem.
  • Interesanti pavadīts laiks, ieguvām selfijus un protams pieredzes stāstus, ka viņi ir auguši, ieguldot sevī darbu.
  • Ļoti vienkārši un brīvi, mūziķi atnāca un pastāstīja par to, ko viņi dara ikdienā, man ļoti patika, bija interesanti un guvu dažādas atziņas.
  • Pasākums man ļoti patika, interesanta bija pieeja, kā pastāstīt par mūzikas vēsturi un tās tapšanu, kā izveidojās mūsdienu populārie mūzikas žanri. Es iemācījos par mūzikas žanru tapšanu, ka mūsdienu žanri ir apvienoti no dažādiem “vēstures” žanriem”.

Informāciju sagatavoja skolotāja A. Kārkliņa

LVM dabas parka Zaļās klases nodarbība, izglītojoša pastaiga pa dabas parku

Latvijas Valsts mežu (LVM) dabas parks Tērvete ir vieta, kura tūristiem, ģimenēm, skolēniem ir ļoti iecienīta un draudzīga vieta Latvijā. Lai saliedētu klasi un skolas dzīve mūsu bērniem būtu vēl interesantāka, aizraujošāka 4a. un 5a.klase 28. septembrī devās LSS (“Latvijas skolas somas”) ietvaros uz Tērvetes dabas parku. LVM dabas parka Zaļās klases nodarbībā mūsu skolēni pilnveidoja zināšanas par kokiem, sēnēm, dzīvniekiem, kā arī baudīja aktīvu atpūtu dabas takās un Rūķīšu pilsētiņās. Šajā dienā bija pasakains laiks, spīdēja saulīte, bija labs noskaņojums, visa diena pagāja vienās aktivitātēs. Baudījām gleznainos dabas skatus, pabijām Pasaku un Rūķīšu mežā ar pasaku tēliem, uzkāpām iespaidīgajā koka skatu tornī un tika dota iespēja doties braucienā ar Pasaku bānīti. Kur tad bez Lutauša un Sprīdīša apmeklējuma? Tas arī tika apmeklēts!  Atrakciju laukumā skolēni izstaigāja, izložņāja šķēršļu takas, maldījās koka labirintos, izzināja koka pils diženumu. Atpūtas vietā baudījām līdzpaņemto cienastu. Atpakaļceļš uz mājām bija emociju pilns, jo tas taču bija tālākais ekskursijas brauciens skolas laikā! 

Informāciju sagatavoja skolotājas A. Lagzdiņa un I. Liepiņa

Koncertlekcija “Es mīlu Tevi, Latvija!”

Kalniem pāri citi kalni būs
Ar vienu soli pāri tiem, ar vienu soli…

2022. gada 28.septembrī V.Plūdoņa Kuldīgas vidusskolas 6.a b un 7.a b c klases skolēniem bija iespēja piedalīties patriotiskajā saliedējoši- izglītojošā koncertlekcijā “Es mīlu Tevi, Latvija!” Skolēni ar Mika un Artas Abaroniņas palīdzību izpētīja Latvijas mantojumu estrādes mūzikā, uzzināja daudz ko jaunu arī par citām kultūras vērtībām, noskaidroja, kā latvieši svin svētkus dažādos novados, kopīgi skaidroja ticējumus un no jauna atklāja lietas, ar kurām Latvijā visi varam lepoties. Koncertlekcijā skanēja Jāņa Lūsēna, Valta Pūces, Zigmāra Liepiņa, Raimonda Paula, Imanta Kalniņa, Renāra Kaupera, Marata Ogļezņeva un Ulda Marhilēviča radītā mūzika. Koncertlekcija bija veidota kā viktorīna. Atbildot pareizi uz jautājumiem, skolēni saņēma saldu pārsteigumu. Pasākuma laikā skolēni dziedāja līdzi visām dziesmām un atzina, ka sadziedāšanās ar mūziķiem radīja pozitīvas emocijas un kopības sajūtu. Skolēni ar lielu aizrautību līdzdarbojās pasākumā. Šis jaukais pasākums lika skolēniem apzināties savu piederību pilsētai, novadam un valstij.

Paldies mūziķiem Mikum Abaroniņam un Artai Abaroniņai par spēju iedvesmot skolēnus, stiprināt tajos valstiskuma apziņu un nacionālo identitāti, iespēju raudzīties uz Latvijas novadu kultūras mantojumu ar citām acīm.

Skolēnu atsauksmes:

  • ” Pasākums bija interesants. Man patika, ka bija daudz dziesmu, kurām bija doti vārdi uz ekrāna, lai varētu dziedāt līdzi. Patīkami, ka bija balviņas, kuras varēja iegūt, atbildot pareizi uz interesantiem jautājumiem.” Enija Stara
  • ” Man ļoti patika pasākums. Šis pasākums bija ļoti izglītojošs un jautrs. Man patika, ka viņi dziedāja zināmas dziesmas, kurām varēja dziedāt līdzi.” Katrīna Veigelte
  • ” Skaistas dziesmas. Ļoti labi jautājumi. Interesants pasākums.” Artūrs Sala
  • ” Pasākums bija interesants un jauks. Man patika klausīties un skatīties kā spēlēja ģitāru, čellu un kontrabasu. Patika, ka bija jādzied.” Katrīna Azeviča
  • ” Pasākums bija interesants. Uzzināju jaunus faktus. Man ļoti patika dziedāt.” Ance Šlecku
  • “Bija jautri. Es uzzināju vairākus jaunus faktus par Latviju. Mēs varējām dziedāt līdzi, jo visas dziesmas bija labi zināmas un skaistas.” Inese Doriņa
  • “Man ļoti patiks, ka par pareizām atbildēm uz jautājumiem bija iespēja nopelnīt balvas. Bija interesanti dziedāt līdzi. ŠIS noteikti ir viens no labākajiem Skolas somas pasākumiem ” Raiens Polis
  • “Koncerts bija lielisks. Tas bija jautrs un saliedēties, turklāt varējām pārbaudīt savas zināšanas par savu valsti.” Niklāvs Staltmanis  
  • “Man patika, ka par pareizām atbildēm dalīja konfektes. Tas mudināja padomāt un atbildēt uz jautājumiem. Patika arī tas, ka varēja dziedāt līdz un vārdi bija uz ekrāna. Bija lieliski šī pasākuma vadītāji. Patika viņu atraktivitāte.” Estere
  •   ”Pasākums ļoti patika, bija jautri, bija skaistas dziesmas un laba atmosfēra.” Ralfs
  •  ”Patika uzdotie jautājumi, ne visus varēja atbildēt. Vislabāk izdevās atbildēt uz jautājumiem par Kurzemi, grūtāk bija par Sēliju. Bija iespēja pārbaudīt savas zināšanas. ” Samanta

Informāciju sagatavoja skolotāja A. Kārkliņa

Nodarbība “Senā skola” Ventspils amatu mājā

Šī gada 8.septembrī 3.a un 3.b klases skolēni izmantoja Latvijas Skolas somas piedāvāto iespēju apmeklēt Ventspils amatu mājas izveidoto muzejpedagoģijas nodarbību “Senā skola”. Skolēniem bija iespēja lasīt senajā drukā, skaitļot, izmantojot skaitīkļus un rakstīt ar grifeli glītrakstus.

Skolēnus pārsteidza senās skolas kārtība un mācību process stundās.

Informāciju sagatavoja skolotāja I. Incenberga

Darbnīcas Ventspils zinātnes centrā VIZIUM

Š.g. 22.septembrī V. Plūdoņa Kuldīgas vidusskolas 5.b klases skolēni viesojās  Ventspils zinātnes centrā VIZIUM, Latvijas skolas somas projekta ietvaros apmeklējot    “Digitālo foto darbnīcu” un “Digitālo audio darbnīcu”, papildinot savas zināšanas par Latvijas mākslas norisēm, Latvijas mākslas vēsturisko mantojumu.              

Digitālā foto darbnīcā  “Digitālā foto triki” skolēni iepazina digitālās fotomākslas aspektus: foto izveides un digitālās apstrādes pamatprincipus, izcilus foto mākslas paraugus. Skolēni izbaudīja fotogrāfijas pārtapšanu par mākslas darbu, praktiski darbojās ar specializēto tehniku, guva priekšstatu par  daudzveidīgu specefektu izmantošanu, tādējādi praktiski veidojot oriģinālus digitālā foto mākslas darbus.

“Digitālajā audio darbnīcā” skolēni guva ieskatu mūzikas veidošanas procesā – mūzikas veidošana ar nošu zīmēšanas programmām un mūzikas veidošana no iepriekš sagatavotiem mūzikas fragmentiem. Skolēni izveidoja vienkāršu melodiju, izmantojot programmas sniegtās iespējas. Skolēni paralēli mūzikas veidošanai darbosies ar tekstu izveidi savām dziesmām, izmantojot tekstu izveides programmas. Skolēni iepazinās ar latviešu repa mūzikas piemēriem un tekstiem, piemēram, Anša, Ozola, Mesas, Edavārdu radītajiem skaņdarbiem.

Skolēni darbojās 60 min ar lielu aizrautību un atzina, ka nodarbības bija interesantas un izzinošas. 

Informāciju sagatavoja skolotāja A. Kārkliņa

Piedzīvojam seno skolu Amatu mājā

Šī gada 23. septembrī 9.a klases skolēni projekta Latvijas skolas soma ietvaros iepazina senās skolas kārtību Ventspils Amatu mājas muzejnodarbībā “Senā skola”.

Nodarbības laikā jauniešiem bija iespēja iejusties un izbaudīt, kādas disciplīnas un tikumības prasības valdīja skolā pirms 150 gadiem, kā saskaitīja un atņēma uz skaitīkļiem, ko nozīmē glītraksts un kā rakstīt ar grifeli uz šīfera tāfelēm, kā skolā klājās “kreiļiem”, kāds sods- tupēšana uz zirņiem- sagaidīja par noteikumu pārkāpšanu.

Nodarbības beigās jaunieši atzina, ka mūsdienu skolā ir ļoti demokrātiska vide, bet bieži to nespējam novērtēt. Toma sacītajam, ka “nebūtu nemaz slikti arī šodien uzturēt tik stingras prasības, jo tad visi noteikti nokārtotu pamatskolas beigšanas eksāmenus”, pievienojās vairāki 9.a klases jaunieši. Bet Ralfs noteica, ka “šitas nav priekš viņa”.

Paldies par nodarbību muzejpedagoģei Martai Tjarvei!

Informāciju sagatavoja skolotāja Dace Rimaševska